Diskuze
KAMBERSKÝ: ČSSD slibovala školství opak toho, co nyní prosazuje
Děkujeme za pochopení.
1) Pokud jde povinnou o maturitu z matematiky, považuji ji za pitomost. Buď by se musela začít vyučovat i na konzervatořích, anebo by se z konzervatoří musely udělat hudební učňáky bez maturity.
2) Politik klidně může dělat to, o čem ve volebním programu neřekl ani slovo, jen by to neměl být pravý opak jeho volebního programu. Pakliže ČSSD neslibovala zvýšení počtu maturantů, nemám principiálně nic proti jeho snížení – maturitu má každý čičmunda a hodnota maturity tak neskutečně poklesla.
3) Kamberský, žel, nepíše, jak si představuje funkční inkluzi těžko vzdělavatelných cikáňat.
4) To už je k jinému článku o Chládkovi, ale tam Lidovky neotevřely diskusi, tak jen v jednom bodě: Ministr říká: „Nepovažuji se ani za rasistu, lidi nedělím na Romy a neromy“ – oproti tomu skutečnými rasisty jsou ve skutečnosti sami Cikáni, kteří dělí lidi na Romy a gádže (tj. neromy).
Jak nemohu ministra Chládka vystát, tak nemohu souhlasit s Vámi, pane Kamberský. Myslím si, že nikdo tady nikoho nevylučuje. A máte-li na mysli především Romy, tak ti si za to "vylučování" mohou skutečně sami. Slušně fungující romské rodiny mají děti v normálních školách a nikdo to nekomentuje. Pokud ale pošleme do zvláštní školy děti, které nemají ani ty nejzákladnější hygienické a sociální návyky, neumí ani pořádně česky, o disciplíně a slušnosti už ani nemluvě. Tak takové děti patří skutečně do školy se zvláštní péčí - tedy odvozeně do školy zvláštní. A zkuste se zeptat učitelů, jak dovedou tři, čtyři romské děti rozhodit celý systém výuky a výchovy. O tom asi nemáte ani ponětí.
Typický Kamberského článek.Zpočátku rozumné úvahy a popis problémů,ale posledním odstavcem,či větou,je postavené vše naopak.Budeme mít kominíky s maturitou,případně již máme další řemesla s tímto přídomkem,ale jaká je praktická využitelnost znalostí větného rozboru na kvalitu soustružení,broušení,řízení dopravy a podobně již není možné se dopátrat.Ty děti chodící do tzv.praktických škol tam nechodí pro svůj vzhled.Ale pro neschopnost se učit a plnit byť jen základní povinnosti školáka.O rasismus nemůže jít ani v nejmenším.Příklad,když vám do třídy přijde 10 vietnamských dětí,máte minimálně o 5 premiantů více.A to je Asie daleko exotičtější zemí.Přijde-li vám do třídy 10 romských dětí,máte nejméně o 8 problémových žáků více.Krádeže všeho druhu,šikana spolužáků a podobně.Kdo zažil opak?
Ba ne. Pane Kamberský VY máte špatný názor na školství! Podporuji pana ministra. Ještě změní systém financování škol, tím se zavřou soukromé školy bez žáků a mohou být volby...
Jestli to není spíš o tom, že se v Chládkovi, dosud znalého jen plkání v partajním sekretariátu, po srážce s realitou neprobudil zdravý rozum. Což by se u sosana dalo považovat za zázrak.