Diskuze
Řidič měl prorazit závory a ujet, hodnotí vlakové neštěstí ve Studénce expert
Děkujeme za pochopení.
P. Hrušovský
Je to neodpustitelné. Otázka na druhou stranu ovšem je, jak dlouho viděl výstražné světlo předtím, než se spustily závory. Předzváněcí doba, tj doba od spuštění výstrahy po spuštění závor musí být taková, aby nejdelší (12m) a nejpomalejší (5km/h) vozidlo stačilo opustit přejezd. Už se kolikráte stalo, že se závory začly sklápět ihned po spuštění výstrahy. Další otázka bude délka přibližovacího úseku, která předzváněcí dobu musí respektovat a zároven se řídí nejvyšší povolenou rychlostí. Dodržel strojvedoucí tuto rychlost? Podle toho, co zbylo z kamionu, že motor 200m od vozidla, bez podvozku, který brousil nástupiště, kde naštěstí nikdo nebyl, kovové pláty rozmetány po okolí, a před vjezdem do stanice, dlouhá brzdná dráha vlaku, asi rychlost neodpovídala povolené. Co bych ale řidičovi neodpustil, je že utekl pryč. Chápu že počáteční šok.
P. Hrušovský
Ale doba od spuštění závor po příjezd vlaku je dle dopravního předpisu D1 dostatečná na to, aby řidič mohl upozornit přijíždějící vlak na překážku na trati. Je obrovská chyba školících, že o tomto řidiči nevědí. Běžet naproti vlaku a krouživě mávat rukama je pro strojvedoucího signál překážka na trati. Vlak by měl i ve dne svítit, už jen kvůli podstatně delší brzdné dráze, čili ho i z dálky uvidí, z které strany jede, páč v blízkém okolí přejezdů nesmí být žádná vzrostlá vegetace. Ano, vlak i tehdy musí být ještě v dálce, délka přibližovacího úseku musí počítat i s těmito mimořádnými událostmi. Může tedy být chyba na obou stranách, né jen na řidičovi.
na záznamovém zařízení vlaku to rychlost samozřejmě bude,takže ten váš příspěvek o nedodržení rychlosti je tak trochu blbost.Zatím to vypadá,že viník je ten řidič kamionu a to jestli ten vlak jel rychleji je jen o tom,že pokud by to tak bylo mohl někdo přežít nebo menší zranění a škoda,ale chyba je v člověku a ne v technice.