Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Na místě nehody pendolina přejezd se závorami vůbec být neměl, tvrdí dopravní expert

Kdyby se nešetřilo na bezpečnosti, mohlo se tragické srážce pendolina s kamionem zabránit. „Přejezd tam vůbec neměl být. Mohl by se tam postavit bezpečnější nadjezd nebo podjezd,“ tvrdí expert na dopravu Michal Drábek. Počet podobně nebezpečných úseků přitom odhaduje na desítky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

1. 8. 2015 19:16

Já bych navrhl, aby řidiči nejezdili na červenou.

Exper má částečně pravdu. Ale to bychom mohli předělat na mimoúrovňové i všechny křižovatky.

0 0
možnosti
AN

3. 8. 2015 12:59

křižovatky s dálnicí (rychlost 130...) jsou taky mimoúrovňové...co je na tom divného? :o)

0 0
možnosti

26. 7. 2015 14:04

To o tom volovi platí zvlášť na p. Lesniaka.

Doporučuji všem zastáncům čechistánu udělat si výlet vlakem a autem do Rakouska nebo Německa.  Dopravní infrastruktura je tam 100x lepší než v ČR 25 let po pádu komunismu. Holt místo kecání a zlodějin Rakušani a Němci makaj.

0 0
možnosti
JN

J. Novák 567

31. 7. 2015 3:46

Takže mi chcete namluvit, že v Rakousku či Německu nejsou železniční přejezdy se závorami? Nebo co jste tím svým plkem chtěl v souvislosti s touto diskusí vlastně říci? Jen hodit nadávkou na Lesniaka? Tedy, vážený, pokud tady někdo kecá, tak jste to vy.

0 0
možnosti
FL

F. Lesniak

26. 7. 2015 10:52

To snad ani není pravda. Tady je expertem kdejaký vůl. A neměly by být zrušeny všechny křižovatky, semafory, zatáčky, sloupy, stromy a nevím co ještě, aby kdejaký debil se mohl prohánět volně po komunikacích bez dodržování čehokoliv? Pokud začneme uvažovat tak, že nikdo nebude nic dodržovat, tak budeme brzy v řiti. A to i s experty. K čemu jsou nějaké dopravní předpisy? U mnoha přejezdů jsou nainstalovány kamery. Je problém změnit zákon a každý, kdo vjede na přejezd na červenou, tak doživotně dojezdil? A nejen na přejezd, ale i na křižovatku. K tomu není třeba žádných hloupých expertů.

0 0
možnosti
JN

J. Novák 567

23. 7. 2015 3:47

No, na to snad nemusím být expert, aby mi bylo jasné, že u každého železničního přejezdu hrozí, že se najde blb, který tam vjede, i když svítí červená světla. A jestli lidská blbost je hlavním důvodem proto, aby se investovaly miliony či dokonce miliardy na budování nadjezdů, tak je mi z lidstva docela smutno. Řekl bych, že i ten tupoň z toho kamionu nejspíš absolvoval autoškolu, i když asi v Polsku. A pochybuji, že by ho někdy učili, že se na přejezd vjíždí na červenou. Pak expert by potřeboval pár facek, aby se vzpamatoval. To, co říká, totiž může jako kolovrátek opakovat pokaždé, když nějaké hovádko vjede na přejezd a zapříčiní srážku s vlakem. Jo, takových "expertů" více...

0 0
možnosti

22. 7. 2015 23:27

no jeli tam kamera, je takový problém poslat z ní obraz do kabiny tohu supr moderního pendolína?

0 0
možnosti
JN

J. Novák 567

23. 7. 2015 3:48

Není. A co?

0 0
možnosti
AH

22. 7. 2015 20:09

1. Na přejezdu byla instalována kamera  s dobrým rozlišením. Kolik řidičů bylo za poslední rok potrestáno za to, že přejeli přejezd na "červenou"?

2. To se zase budou utrácet stamilióny namísto toho, aby se trestala lidská blbost?

0 0
možnosti
ŠA

Š. Apolen

22. 7. 2015 23:33

Pan "expert " by měl také říct, kde vzít peníze na víc než 8 tisíc nadjezdů a podjezdů ! Vím o místě, kde by nadjezd vyřešil hned dva přejezdy najednou, ale někde ( hlavně ve městech to prostě nejde).

0 0
možnosti
JL

J. Lepka

22. 7. 2015 18:43

Proboha, kdo vymyslel, že pro mezinárodní koridor s povolenou rychlostí 160km/h  stačí šraňky ??? 160 km/h je 2,5km/min, jakou brzdnou dráhu má ten vlak tak, aby se nepomlátili cestující a neubrousily koleje? A s jakou logikou pracuje automatické zabezpečení, aby dokázalo odlišit, a to 100%, takový šnelcuk od regionální lokálky s maximálkou tak ztěží poloviční? 

Anebo ministerstvo dopravy nechává trčet řidiče u spuštěných závor a pak se diví, že řidiči nerespektují červenou a rychle chtějí přejezd přejet ještě před vlakem.

0 0
možnosti
VH

22. 7. 2015 19:21

když se chováte jako blb a jedete na červenou je celkem jedno jestli vlak jede 140 nebo 160.A pro vaši informaci přejezd je zkonstruován tak aby i nejpomalejší vozidlo stihlo včas opustit přejezd při spuštění signalizace.A laikům  jako vy nemá  smysl vysvětlovat podrobnosti na co jsou třeba magnetické relé,či co to je anulační obvod.Po takových neštěstí se vždy objeví plno takových komentářů jako jste uvedl třeba vy.Alfa omega všeho jsou peníze na kvalitu koridoru a hlavně v drtivé většině selže vždy člověk a ne technika.

0 0
možnosti
PV

22. 7. 2015 18:26

Na místě nehody pendolina přejezd se závorami vůbec být neměl, tvrdí dopravní expert..........

===============================

A to se pořád budeme něčím přizpůsobovat těm přiblblým řidičům,kteří mají vědět jak se na silnicích chovat,jezdit,dodržovat pravidla silničního provozu.

0 0
možnosti
VK

22. 7. 2015 19:01

Kdybyste si přečetl příspěvek nad Vaším, pochopil byste že přiblblí jsou možná řidiči, ale blbý jste Vy.

0 0
možnosti