Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Michaláková může ve Štrasburku vyhrát, čeká ji ale dlouhá cesta, říká právnička

Případ odebraných dětí v Norsku může skončit před soudem pro lidská práva ve Štrasburku. Myslí si to alespoň norská právnička Evy Michalákové Janne Fjelnsethová. Navíc podle ní může matka odebraných dětí soud i vyhrát. Varuje ale, že to bude běh na dlouhou trať.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VP

12. 10. 2015 17:36

Může někdo rozklíčovat odpověď paní Michalákové na to, co se vlastně v jejich rodině v Norsku stalo, když jim odebrali děti? Ona doslovně odpověděla: "já jsem děti nezneužívala", pouze jsem je občas trestala, jak se to v ČR běžně dělá! Kdo je tedy zneužíval, její manžel a otec obou chlapců?

                       Pokud se paní Michalákové podaří v Norsku, nebo ve Štrasburku u soudu uspět a synové jí budou vráceny do výchovy, tak pokud otec, který doposud žije v Norsku, nedá svolení k jejich přesunu do ČR, tak  oba chlapci z Norska nevycestují, takže ignorace otce chlapců není vůbec na místě.

0 0
možnosti
JN

J. Novák 567

11. 10. 2015 6:43

Tak, kruci, kdo je otcem těch dětí? Připadá mi, že v tom Norsku Michaláková počala neposkvrněna. Jednou možná, ale dvakrát?  A dále: Možná se pletu, ale bylo někdy u nás zveřejněno nějaké rozhodnutí v plném znění včetně překladu? Pokud ano, omlouvám se, ale žádné jsem nenalezl. Pokud né, proč? Ono totiž není ani tak zajímavé, jak norské úřady rozhodly, jako samotné odůvodnění, proč tak rozhodly.

Jinak, pokud dobře počítám, tohle se táhne už cca 4 roky, že? Pokud skutečně to má projít touhle rychlostí až do Štrasburku, tak ti kluci dřív půjdou na vysokou a na nějakou "mámu" z Česka se tak akorát... no, však víte, co. Zvlášť když budou ubezpečováni ze všech stran, krom tedy maminky, že na ně byla v dětství pěkně zlá. Osobně si nemyslím, že by jí až tak zas šlo o děti, ale spíše o medializaci celé věci a případně nějaké to odškodné, kdyby to náhodou vyšlo.

A souhlasím, že Michaláková ma šanci ve Štrasburku vyhrát. Otázkou je, zda ta šance je alespoň 1:1 k tomu, že vyhraje. Pokud by něja

0 0
možnosti
JM

10. 10. 2015 17:06

Z Michálkových dětí se stalo politikum.  Oběma dětem bude lépe v Norsku. Nikdy nic jiného nepoznaly, mají už vytvořené citové vazby na novou rodinu. Svoji biologickou matku neznají, ona sama se vyjadřuje, že by je převzala do péče její sestra, kterou také neznají a v Čechách by se neodomluvily. Jestliže bude paní Michálková čekat na rozhodnutí soudu ve Štrasburku, celá kauza se protáhne na další roky.Známe pouze verzi o odebrání dětí od paní Michálkové, která pochopitelně neřekne nic negativního, jisté je, že děti vyrůstaly v nefunkční rodině, pracovala jen matka, otec byl postižený a nezaměstnaný.

0 0
možnosti
MF

10. 10. 2015 17:27

Takové stanovisko pokládám za zrůdné.  Vás by jako maminku nikdo nechtěl.

0 0
možnosti
RH

10. 10. 2015 17:05

nečestná kauza na denním menu, neobjektivní tvrzení, žádné poznatky z druhé strany, audiatur altera pars,---  úplně shodné s podepisováním komunistických deklarací za totality===  lidé podpisem stvrzovali nesouhlas, s čím se nemohli nijak seznámit

0 0
možnosti

10. 10. 2015 16:31

Všichni myslí na paní Michalákovou,litují ji i když nikdo nevíme proč vlastně o děti přišla. Co udělá s dětmi návrat k matce, kterou už ani neznají, na to nemyslí nikdo. Rozhodovat by měli spíše dětští psychologové.Nepozvání norské vyslankyně na hrad je úplný nesmysl

0 0
možnosti
MF

10. 10. 2015 16:47

Podle vás bylo chybou vracet lidické děti matkám po válce, když žily několik let v německých rodinách? Myslíte, že ty chlapce nepoškodí v dospělosti zjištění, že byl odebráni biologické matce z důvodů, které byly lživé?

0 0
možnosti
MB

10. 10. 2015 16:09
Při rychlosti,

kterou soudy pracují, chlapcům bude 20 a matku vůbec nebudou znát. Znám takové případy v naší zemi. Mám pocit,že té matce jde o něco jiného a právníkům také.

0 0
možnosti
JN

J. Novák 567

11. 10. 2015 6:57

Tentokrát s vámi naprosto souhlasím. To soudní kolečko je skutečně na dlouho. Otázkou ovšem je, zda ti kluci daleko raději nejsou tam, kde dnes jsou, než se svojí matkou. A otázkou je, zda je Michaláková nechce jen proto, že nemá koho trápit. Nu, řekněte, kde je otec těch kluků? A kdo to je?

0 0
možnosti