Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Muž s duševní poruchou zabil tři cyklistky. Lékaři totiž místo odebrání řidičáku volí domluvu

Místo odebrání řidičského průkazu dostává mnohdy přednost domluva s duševně nemocným pacientem, aby určitou dobu raději nesedal za volant. Na tento postup upozornil případ muže, který loni srazil tři cyklistky a který pro nepříčetnost nebude potrestán. Ministerstva problém řešit nebudou, spoléhají na úsudek lékařů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

13. 3. 2016 15:12

když buzna úmyslně někoho nakazí je to stejné jako když poučený blázen sedne za volant a mělo by se to trestat stejně

0 0
možnosti

13. 3. 2016 16:04

Máte samozřejmě pravdu. Úmyslné nakažení někoho virem AIDS by mělo být trestáno smrtí!

0 0
možnosti

13. 3. 2016 15:07

A odpovědnost nenese nikdo...

0 0
možnosti

J. Zeman 421

13. 3. 2016 14:52

Herec Marián zabil za volantem 2 osoby a dostal za to směšnou podmínku. Holt Havlů kamarád. Janoušek nebyl Havlův kamarád a dostal za dopravní nehodu se zraněním několik let natvrdo, tomu se říká právní stát. :))))))))))

0 0
možnosti

13. 3. 2016 15:03

Janoušek nezpůsobil dopravní nehodu, ale pokusil se o vraždu.

0 0
možnosti

13. 3. 2016 14:16

V Německu pilotoval letadlo šílenec a Lufthansa ani nezkrachovala. Zřejmě oběti zločinu mimosoudně uplatila.

0 0
možnosti

S. Hammer

13. 3. 2016 13:24

Jo a opak zákona 361/2000 Sb. bylo vrchní nařízení von Brauchitsche, velitel německé Wehrmacht, o zavedení jízdy vpravo krátce po obsazení zbytku ČSR v březnu 1939. Mělo to jen asi tři věty.

0 0
možnosti

S. Hammer

13. 3. 2016 12:57

Víte která právní úprava o bezpečnosti silničního provozu byla nejhorší v historii a proč? Zákon 361/2000 Sb. kde původní luxusní návrh odborníků na silniční dopravu každý, kdo měl do zadnice díru, upravil přesně podle svých "zkušeností". Samý Šalamoun, 492 pozměňovacích návrhů "odborníků" pánů Matějů a jim podobných a výsledek paskvil, jaký tato země v historii své dopravy nezažila. Pak následovalo buzerování buzerovatelných a nevšímání si pirátů.

Mimochodem: u nás nejdou metody hlídání nebezpečných úseků praktikovat, není tam kde odstavit auta, policie via své líné a tupé manažery totiž nežádá o vybudování odstavných zálivů, jak to vidíte v Rakousku, Německu, Francii.

Tady se zastavuje tam, kde to jde, což nikdy není tam, kde jde o hubu. Měření je ještě horší. Může se měřit jen tam, kam jde vůbec postavit radar nebo Gessig.

0 0
možnosti

13. 3. 2016 13:16

A oba víme, proč tomu tak je.Poslanci a podobná prominentní (či rádobyprominentní) pakáž chtějí být nedotknutelní. (Viz poslední causa Stupčuk).Jenže, flagrantní rozdíl mezi drastickým trestem čičmundy s Fabií a beztrestným matějem ve Volvu by byl brnkáním na nervy ostatních čičmundů.Tak prostě snížíme laťku tak, aby mezi jejím přeskočením a podlezením byl minimální rozdíl a lůza bude spokojena.Že jde o životy? To jde těm s Fabií, nám v bávech je to šumák.My si na silnicích léta děláme co chceme a ještě učíme ostatní (že, D.M.?).

0 0
možnosti

13. 3. 2016 11:36

Podle mého názoru by měli zavřít tu doktorku i onoho řidiče.

0 0
možnosti

13. 3. 2016 11:29

F. G. Pitaval popisuje tento příběh. Jeden vrah se odmítal před popravou vyzpovídat. To bylo v tehdejší Francii něco neslýchaného a tak za ním přišel biskup. Vrah mu řekl, že byl dopaden, protože jeden kněz porušil zpovědní tajemství, zavražděný byl totiž jeho bratr, což vrah předtím nevěděl. Biskup následně vydal příkaz, aby byl vrah propuštěn, věděl totiž, že zpověď má smysl jen tehdy, budou li lidé knězi důvěřovat, že zpovědní tajemství neporuší.

Psychiatrie je podobný případ, budou-li lidé vědět, že je psychiatr ihned udá na policii, nic mu neřeknou nebo dokonce za ním vůbec nepřijdou. A neléčení šílenci spáchají následně více přečinů a zločinů!

0 0
možnosti

S. Hammer

13. 3. 2016 12:37

Jenže realita je, pane Vaňura, dnes taková, že doktoři toto policii nebo správním orgánům skutečně a zásadně nehlásí a výsledky: neléčení šílenci... ano, jsou to nemocní lidé, ale těm obětem a jejich blízkým je to buřt.

Problém je v tom, že si osoba s psychickou nemocí musí nechat sama pomoci, což se ale navzájem vylučuje. Psychická nemoc není o tom, že si ji nemocný mnohdy sám uvědomuje a je schopný ji léčit, opak je pravdou.

Praxe musí být taková, aby tito lidé byli bráni jako nemocní - ale zároveň potenciálně nebezpeční svému okolí a jejich práva, stejně jako práva tuberáků, lidí s AIDS atd. byla v tomto směru silně omezena aneb vyléčíš se nebo detence a vyléčíš se stejně.

Neboť jejich práva podle zákona končí přesně tam, kde začínají práva zdravých lidí kolem, ale dnešní právní stav či spíše praxe staví práva nemocného nad práva jeho okolí. Což je špatně.

0 0
možnosti

13. 3. 2016 11:27

pane Hammer, pane Nováku a lidé se stejným myšlením. Vyslovuji jen souhlas, přečetl jsem si všechny příspěvky a o některých si myslím, že jsou podobni tomuto pánovi, co zabíjel. Poslední případ je otáčení červené Fabie za sněžení a následná srážka s hasičema. Měli ho sejmout, takováto hovada potkávám na cestách mezi Lovosicema a Vídní opravdu pravidelně. Tohle udělat u nás v Rakousku, tak už si nezařídí. A pokud se jedná o vaší poznámce ohledně kontrol. Nevím proč, ale je mi z podivem, jak jednoduché by bylo tyhle gaunery, co předjíždějí po odstavném pruhu, v omezení 80 jedou hodně přes 100 atd. Proč to funguje v Rakousku, Německu a ostatních slušných společnostech je mi po 35 letech života na západě čím dál tím jasnější. V Čechách totiž vůbec neexistuje právní cítění v čemkoliv. A lhaní je povýšeno až na hrad a je dáván za příklad pravdy. Tak se pak nesmíme divit, že pro mnohé (přes 50% národa) je tento "příklad slušnosti" hoden následování. To je onen kámen úrazu, co mnozí nechápou.

0 0
možnosti

S druhou polovinou vašeho příspěvku souhlasím, nikoli s tím, že by v Rakousku nejezdili psychicky postižení lidé, podle mých zkušeností možná víc než v Čechách, kde postižení lidé na koupení nejnovějšího auta nemají prostředky.

0 0
možnosti

13. 3. 2016 10:14

Ta nepatrná skulinka stála 3 lidi život. Za to by měl někdo nést osobní zodpovědnost.

0 0
možnosti