Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

‚Zákaz prodeje zbraní šílené střelce nezastaví. Myslet si to je iluze‘

Zatím nic nenasvědčuje tomu, že orlandský střelec Omar Mateen spolupracoval na útoku s Islámským státem, propaganda džihádistů by však byla hloupá, kdyby masakru „marketingově“ nevyužila, říká v rozhovoru pro Lidovky.cz odborník na problematiku terorismu Josef Kraus. Obává se rovněž, že regulace prodeje střelných zbraní, o níž Washington po krveprolití na Floridě opět hovoří, dalším útokům nezabrání.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JB

15. 6. 2016 0:13

Č. Ludvík

Nesouhlasím. Jsem pro absolutní zákaz střelných zbraní mezi běžnými občany.

Tak se přestehujte do Mexika a nebo na Kubu, tam se jíž splnil váš sen

0 0
možnosti
JV

15. 6. 2016 0:25

Nebylo by jednodušší rovnou zakázat terorismus?

0 0
možnosti
JB

15. 6. 2016 0:06

V Kalifornii jsou assault zbraně zakázané. A také s nimi zabíjeli jen ti muslimové, kteří ten zákon neznali.

0 0
možnosti
JB

15. 6. 2016 0:10

Tedy přesně nikdo, kromě ozbrojených složek nesmí mít u sebe podle zákona zbran, ale na ty assaut guns je extra zákon co je zakazuje.

0 0
možnosti
JT

J. Tobby

14. 6. 2016 21:00

Jen dodám, že v Orlandu ten homosexuální muslim střílel služební zbraní. Masové vraždy střelbou se obvykle v USA odehrály na "free-gun" místech. Útočníci jistě věděli proč si taková místa ke svému běsnění vybírají. Pobláznění sluníčkáři chtějí zakázat zbraně. Asi jim sarin v metru, nebo Breivikovi výbušniny (z volně dostupných látek) připadají "zábavnější".

0 0
možnosti
JT

J. Tobby

14. 6. 2016 20:56

Tak znovu, po 156x. AR-15 není útočná puška. V ČR vlastnit útočnou pušku je pro civilistu téměř nemožné. V USA je to velice, velice obtížné a v některý státech nemožné. Opět blábol na n-tou a ta fotka hned v úvodu je již zcela trapná. Ignorantní redaktorka. Ach, jo.

0 0
možnosti
SD

14. 6. 2016 21:12

AR-15 samozřejmě je útočná puška. A když se rozhodnu, můžu si ji zítra jít koupit. Ale já jsem spíš na ty krátké.

0 0
možnosti
JD

J. Dresler

14. 6. 2016 19:58

Je naprosto jasné, že mezi počtem legálně držených střelných zbraní a počtem podobných vražd, je nekompromisní přímá úměra.

Jak by to asi vypadalo v současné Francii, kdyby tam byly k mání milióny střelných zbraní?

0 0
možnosti
SD

14. 6. 2016 20:38

Ne, to tedy jasné není.

0 0
možnosti
ČL

Č. Ludvík

14. 6. 2016 18:17

Nesouhlasím. Jsem pro absolutní zákaz střelných zbraní mezi běžnými občany. Stažení všech střelných zbraní pod velmi přísnými tresty a zákaz prodeje nových. K obraně by měly sloužit pouze nesmrtící prostředky, paralyzéry všeho druhu. Střelné zbraně ať vlastní pouze armáda, policie a některé profese (a to jen pokud jsou zrovna ve službě).

Dokud budou zbraně snadno dostupné, vždy se najde magor, který bude své duševní problémy řešit hromadnou sebevraždou, nebo vražděním ve jménu nějakého boha.

Vím, že by to byl těžký boj, a že "zloduchové" by se ke zbraním vždy nějak dostali. Přesto si myslím, že by to byla správná cesta. Současně by se mohly zdokonalovat paralyzéry, a ty by mohly být mnohem rozšířenější a tím pádem (v globálu) i účinnější, než střelné zbraně.

0 0
možnosti
SD

14. 6. 2016 19:23

Zločinci kašlou na zákazy a zbraně si vždy nějak opatří. Takže jsem moc rád, že můžu držet a nosit zbraň na obranu svoji a svých blízkých. A také jsem rád, že podobných zakazovačů, jako jste vy, je pomálu. Někteří jsou bohužel velmi slyšet, zejméne některá Eurojelita.

0 0
možnosti
DS

D. Stirský

14. 6. 2016 17:51

Nejsem si jist, při vší úctě k obětem, zda je vhodné tento hrůzný čin rozpitvávat do posledního atomu. Novináři tak dávají návod různým magorům. Ale to už jiné nebude. Právě jsem dočetl knihu o počátcích křesťanství a znovu jsem si uvědomil, v čem je problém judaismu, křesťanství i islámu. Tato náboženství, v mnohém si blízká, se vyznačují velkou netolerancí vůči lidem jiné víry a ještě větší netolerancí vůči různým směrům téže víry (šítové X sumité, katolíci X pravoslavní, ortodoxní židé X neortodoxním, odborník by to napsal lépe). Ježíše pomalu ještě nesundali s kříže a už se jeho vyznavači počali svářit mezi sebou. V tom je křesťanství dosti blízké marxismu-leninismu a jeho učení o úchylkách. A tato velká monoteistická náboženství mají také zapšklý a pokrytecký vztah k sexu, který často považují za nečistý, špinavý. Křesťané tu hrají prim. Byť křesťan Boccaccio dokázal sepsat sexuálně rozverný Dekameron a muslimové mají Pohádky tisíce a jedné noci, což je občas pěkné porno.

0 0
možnosti
PM

14. 6. 2016 17:26

Kdo se obcas zastavi v juesej, tak postupne zacina ten divny stav jejich spolecnosti vnimat. Dokonce tam sami znalci pisi, ze 42 % Americanu by melo mit vedle sebe psychologa ci psychiatra. Ne ? Cenu tam ma, jak jsou vychovavani ti plebejci uz od skoly, jedine vitez. At vyhraje svym usilim ci podvodem se moc nezkouma. Kazdy chce byt prvni, ale to nejde a tak se to v kazdem z nich kumuluje. A take porad jsou rizene stvani tim, ze jsou proste jednicky a tudiz maji narok. Ber kde ber. I se tak nakonec chova jejich vlada. Klidne rekne rezident, ze ktera zeme nebude poslouchat, te bude zapotrebi zakroutit ruku. Co k amikum vic ? Hruza. Ac jsou to normalni lide, da se rici laskavi, pratelstia pod., tak uz vlastne nejsou normalni. Ale jeste nejsou tak nenavistni vudci oznacenemu, jako nektere ceske studentstvo ci banderovo vlastenci na dnesni Ukrajine. No, mozna casem dospeji.

0 0
možnosti
JL

J. Lepka

14. 6. 2016 19:27

Tak se taky někdy zastavte v Rusku.

0 0
možnosti

14. 6. 2016 17:12

Omezení držení a prodeje zbraní obyvtelstvem je součástí plánu Multikulti bolševiků na ovládnutí a islamizaci Evropy. Neozbrojené obyvatelstvo nebude mít prostředky ke své obraně před zvůlí neomarxistů.

Je třeba se legálně vyzbrojit střelnými zbraněmi protože brzo dojde na potřebu uplatnění čl 23 listiny práv a svobod

http://www.psp.cz/docs/laws/listina.html

"Občané mají právo postavit se na odpor proti každému, kdo by odstraňoval demokratický řád lidských práv a základních svobod, založený Listinou, jestliže činnost ústavních orgánů a účinné použití zákonných prostředků jsou znemožněny."

0 0
možnosti