Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

ZÍDEK: Pieta v uniformě SS. Nejen nevkus, ale překročení všech hranic

Krátké shrnutí pro ty, kteří o kauze nečetli na zpravodajském serveru Lidovky.cz: U příležitosti Dne veteránů se 11. listopadu na Husově náměstí v Rakovníku konal před pamětní deskou pilotů RAF pietní akt, organizovaný zřejmě místním Klubem vojenské historie. Akce se aktivně zúčastnil muž v uniformě SS. Podle fotografií, které publikoval deník.cz, stál člověk ve stejnokroji SS během slavnostního projevu předsedy Klubu vojenské historie Jiřího Svobody za řečníkem a vedle pamětní desky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MV

9. 12. 2016 17:44

Waffen SS měly dvojí podřízenost, po stránce organizační byli v gesci SS, a lze je plným právem řadit k SS. Pokud byly podřízeny Wehrmachtu, pak jen v případě jako součást bojových formací. Jjeich nejvyšší velitel byl Heinrich Himmler, Tvrzení, že byli někam přidělěni bez svého vědomí, je nesmyls, každý moc dobře věděl kam jde a navíc zhusta tam vstupovali stějně jako do cizinecké legie dobrovolně. Byli to největší fanatici a hrdlořezové a zásadně se nevzdávali, neboť po zajetí je velice často čekala okamžitá poprava, Waffen SS byla vojenská součást SS konglomerátu !!

0 0
možnosti
KJ

8. 12. 2016 16:28

jedna se o uniformu formace Waffen SS, coz neni totez, co SS. Waffen SS byly podrizeny Wehrmachtu a bojovaly na fronte (SS nebojovaly), pomahaly pri zajistovani "poradku"na obsazenych uzemich jakoz i vykonavaly sluzbu v koncentracnich taborech. Jejich prislusnici k nim byli casto prideleni bez jejich vedomi. Waffen SS nebyly tudiz tak "zli" jako prislusnici SS, nicmene i jim byl po valce prokazan podil na valecnych zlocinech (popravy partyzanu atd), byly prohlaseny za zlocineckou organizaci a pochopitelne rozusteny.

Ten mladenec na fotografii je zjevne trouba, ktery nevi, co dela, potreboval by dat za usi, tot vse

0 0
možnosti
MV

9. 12. 2016 17:37

Waffen SS měly dvojí podřízenost, po stránce organizační byli v gesci SS, a lze je plným právem řadit k SS. Pokud byly podřízeny Wehrmachtu, pak jen v případě jako součást bojových formací. Jjeich nejvyšší velitel byl Heinrich Himmler, máte tudíž nepřesné informace. Další nesmysl je tvrzení, že byli někam přidělěni bez svého vědomí, každý moc dobře věděl kam jde a navíc zhusta tam vstupovali stějně jako do cizinecké legie dobrovolně. A pokud jde o to, že nebyli zlí, jde o další blábol, naopak byli to největěí fanatici a hrdlořezové a zásadně se nevzdávali, neboť po zajetí je velice často čekala okamžitá poprava, doplňte si vědonosti. Waffen SS byla vojenská součást SS konglomerátu !!

0 0
možnosti
MM

8. 12. 2016 12:27

To je napřesdržku.

0 0
možnosti

5. 12. 2016 20:05

Podobně nevkusné je označování ČR jako nějaké "Česko".

0 0
možnosti
VS

V. Sochaci

4. 12. 2016 10:39

Tak takový hošík v uniformě SS usekl mému otci v roce 1944 vBreslau hlavu.Provinil se tím,že udržoval radiospojení s UK.Možná,že to byl třeba někdo z přízně.A my to strpíme a ještě hájíme.Co jsme to za národ?Otec se už stydět nemuže,ale já ano.Je mě z toho co se tady děje na zvracení.A to je slušně řečeno.

0 0
možnosti
JH

J. Hanke

26. 11. 2016 6:37

Pokud jeden zastydlý puberťák vytočil Zídka, a další echt spravedlivé ovčany, tak jeho performance splnila účel. Dokonale.

A Zídek to sežral i s navijákem.

0 0
možnosti

25. 11. 2016 9:49

Zeptal se někdo toho muže, proč zde v uniformě SS byl? Zdá se že ne, jinak by se o tom psalo. Nikdo si na nic nestěžoval. A víte proč? Dnes dospívá generace mých vnuků. Já samotný jsem Němce v uniformě SS neviděl, protože jsem se narodil po válce. Dá se tedy říci, že absolutní většině našich obyvatel taková věc nic konkrétního neříká. Když už však proti tomu novináři vystupují je zajímavé, že stejně nevystupují proti nejen jednotlivcům, ale celým skupinám zastydlých komunistů, když mávají na svých srazech rudými vlajkami nebo dokonce podobiznami Gottwalda a jemu podobných vrahů. Policie dokonce nazasahuje ani při nenávistných projevech těchto komunistů, přesto, že tito překračují platný zákon. Kde to tedy jsme????

0 0
možnosti
JN

J. Nový

28. 11. 2016 14:20

Ano, tak to je. Náckové vadí, komouši a jejich symboly ne. přitom zákon hází oboje do stejného pytle. Taky to nechápu.

0 0
možnosti
MR

25. 11. 2016 9:40

No a co má být,když se v tomto státě povoluje hanobení státních symbolů a vyvěšování rudých trenek místo standarty Prezidenta Republiky a úplatní soudci to neodsoudí jako trestný čin.Toto je důsledek neschopnosti státní moci zajistit pořádek,demokracie není anarchie a nějaká pravidla by se měla dodržovat.I reakce vlády a jejího předsedy na hanobení symbolů státu nebyla valná.

0 0
možnosti

25. 11. 2016 9:59

Máte pravdu. Ale vykládejte to našim politikům, jejichž obrovská většina ani netuší co to demokracie je. Jedni si ji pletou se svobodou a mnozí dokonce s anarchií, ve které je dovoleno všem vše. A podle toho to také vypadá. Nežijeme v žádné, ani parlamentní demokracii. Aby totiž mohla být demokracie parlamentní, musí být především demokracií jako takovou. Demos kratos - vládou občanů. Občanů (jejich většiny) a nikoliv nějakých politických stran, které vždy tvoří menšinu občanů. Mluvíme-li o zeleném jablku, musí také toto ovoce být především jablkem. Že je zelené nestačí. Zelená může být i hruška. Zrovna tak k tomu, aby politický systém mohl být označován jako parlamentní demokracie , nestačí pouhá existence parlamentu. Je především třeba, aby tento systém byl demokracií. Až potom může být parlamentní demokracií. To ovšem naši, a nejen naši, politici a novináři netuší a proto také plácají nesmysly.

0 0
možnosti
RH

24. 11. 2016 23:31

SS uniforma svědčí o negramotnosti jejího nositele, a vadné výchově. I když stalinisté mají na svědomí více mrtvých a jejich uniformu český lid toleruje. Zřejmě taktéž důkaz negramotnosti a vadné,- 45 roků trvající politické masáži. Snad nikdo nezakáže nosit švédskou uniformu, i když 30-letou válku s obrovitými oběťmi,- zavinili oni. Ani v Bavorsku nezakázali husitskou uniformu, i když husité co neukradli, to aspoň zapálili. S přicházejícími léty jaksi se vytratily nenávisti k vojskům , jen ta 71 roků stará - tu soudruzi živí vlastní krví.

0 0
možnosti

25. 11. 2016 10:01

Máte naprostou pravdu. Možno pouze dodat, že dnes 90% lidí vůbec netuší, jak vypadala uniforma SS.

0 0
možnosti