Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Propast mezi českými školami se prohlubuje. Horších je jen osm zemí

Jeden typ školy automaticky neznamená, že žáci dostanou stejnou vědomostní výbavu. Alespoň ne v Česku. "Dlouhodobě třeba školy v Karlovarském, Ústeckém a Moravskoslezském kraji vycházejí ve srovnání s ostatními hůř," řekl LN Tomáš Feřtek ze společnosti EDUin. Podobně se ukázaly rozdíly mezi gymnázii už v roce 2011, poté co ministerstvo školství zveřejnilo výsledky prvního kola státních maturit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

8. 12. 2016 17:36

"Osvícené mozky" vám to objasní jako důsledek devastující čtyřicetileté totality, ovšem velkoryse pominou skutečnost, že tehdy až na ideologozaci mělo školství včetně základního daleko vyšší úroveň

0 0
možnosti

P. Harabaska

8. 12. 2016 14:07

A to se ještě nemohly naplno projevit ty blahodárné účinky v současné době propagované a státem podporované inkluze. Na jedné straně elitní vzdělání pro dětičky(takzvaných) elit, na straně druhé druhořadé vzdělání pro děti lidské masy dobré jen na to, aby pracovala za mizerné mzdy v cizích robotárnách a vhazovala volení lístky do urny pro potvrzení elitního postavení pro příslušníky elit, které se zmocnily elitního postavení v hospodářském životě i v hierarchii vlády a ovládání oné lidské masy.

0 0
možnosti

K. Jež 888

8. 12. 2016 14:44

Přesně tam to spěje. Základka. Děcka absolutní všehochuť od génia až po opičku a v zájmu evoluce, tuž se. Učitelé kňourají u tabule, přes řev zdivočelých výrostků je není slyšet. Aby byly nějaké jako, že známky, tak se dělají projekty. Připrav žáku projekt na zpěváka, na skupinu, na ptáčka. Žák něco vytiskne, dostane jedničku, na výzo 4 umět nemusí nic, ale prolezl. Asistent sedí tři roky u mentálního retarda, kterej stejně 3x propadl, píše mu zápisy, odejde si zakouřit, kdy chce. ::::::::::::))))))))))) Takže buď bojovat jako lev, nebo soukromě. Nechápu ale souvislosti v čí prospěch je tento stav. Kdo na tom hrabe? Kdo nechce, aby jeho děcko bylo potrestáno ? V čím zájmu je produkce mladých absolutně nekorigovaných jedinců bez brzd ?

0 0
možnosti

8. 12. 2016 13:56

Chtěl jsem se tu rozepsat o schopnostech a možnostech, ale dlabu na to. Co s kecy těch, kteří vlastní děti dávají do elitních cizojazyčných škol a ostatním káží rovnost v průměru?

0 0
možnosti

8. 12. 2016 13:29

A k čemu má být dobré to "soustředění se na slabší"? Abychom získali lepší umístění mezi těmi, co za hlavní kriterium úspěšnosti vzdělání považují úroveň průměru? Pro společnost je výhodnější věnovat se víc nadaným a schopným, ti nás mohou posunout dopředu. Jistěže ne "v průměru" ale mezi špičkami. Na průměry se nikde krom testů PISA nehraje.

0 0
možnosti

K. Jež 888

8. 12. 2016 11:37

Tak já musel dát děcko na soukromou základku. Protože ta jako, že nejlepší základka v mém městě je na úrovni bolševické zvláštní školy. A učitelé absolutní masakr.

0 0
možnosti

P. Harabaska

8. 12. 2016 14:02

Nevím, jakou školu jste navštěvoval vy (patrně, vzhledem k tomu, že máte děti na základce, jste podle předpokládaného věku sám navštěvoval školu již po VLR - velké listopadové revoluci), ale několik velmi zkušených učitelů i středoškolských z řad mých příbuzných mi shodně potvrzuje, že dnešní školy, a to nejen základky, ale i mnohá škola střední, mají úroveň o dost horší nežli měly ty školy "bolševické". Úroveň školy není a priori závislá na jejím technickém vybavení, které za "bolševika" nebylo a ani být nemohlo. Magnetické tabule, velkoplošné projekční displeje atp. žáky ještě samy o sobě nic nenaučily. Jen nároky učitele a pomoc rodičů při plnění požadovaných nároků na vzdělání jsou zárukou, že školní docházka dítěti něco dá a především v něm také něco zanechá. Ze škol vycházejí žáčci, kteří sice hbitě pobíhají prsty po dotykových displejích chytrých telefonů, jejich hlavičky jsou však - dost často - obdivuhodně prázdné.

0 0
možnosti

A. Alda

8. 12. 2016 11:18

Feřtekovi nejde o to, aby se zvýšila kvalita těch zaostávajících škol, ale o to, aby se naoopak snížila kvalita těch lepších škol.

Chce všechny srazit dolů, aby všichni byli stejně nevzdělaní a nikdo se nemohl nad druhého vyvyšovat.

0 0
možnosti

8. 12. 2016 11:07

Nezoufejte! Právo šaria vše vyřeší :-((

0 0
možnosti

8. 12. 2016 10:03

Úmyslně zrušili osnovy. Učebnice různé kvality. Prostě holubník.

0 0
možnosti

8. 12. 2016 11:13

Presne tak.

Vse zapocala souzka Buzkova, ktera stejne nemela matiku rada.

0 0
možnosti

8. 12. 2016 9:44

Čemu se divit v zemi, kde rektor zve na přednášky do školy pornoherce.

0 0
možnosti

J. Hanke

8. 12. 2016 10:16

to je v pořádku,

tento rektor má funkci odvozenou z latinského rektum (rectum), čili konečník.

Nomen omen.....

0 0
možnosti

J. Nový

8. 12. 2016 9:15

Výuka se stále víc přizpůsobuje těm "hloupějším" a všejilakým "dys...něčemu", takže logicky průměr klesá. A kdyby se nepřizpůsoboval těm "dys...", tak z toho bude hned dis(kriminace).

0 0
možnosti

J. Horák 525

8. 12. 2016 9:23

Během povinné školní docházky, máte možnost přejít na víceleté gymnázium, kde se s učivem pro "dys" rozhodně nesetkáte.

0 0
možnosti