Diskuze
PETRÁČEK: Kam jsme dojeli po 50 letech výstavby dálnic
Děkujeme za pochopení.
Základní chybou je nepověšení zelených na větrníky. Ty úseky byly "komplikované" jen díky obstrukcím zelených!
Kdosi poznamenal - skomírající železnice.
Nebyt Franz Josefa, tak ani vlaky nemame. Vsechny jsou z C.aK monarchie. Vlak z Brna do do Prahy jede 2,5 hodny, rychleji jede i autobus.
Do Norimberka zrovna tak - autobus je rychlejsi.
Stat nevybira dane od lepe situovanych ani od OSVC, ale to neni jediny duvod. Mnoho se krade o zeleznici neni zajem.
V Nemecku postavili tisice kilometru novych trati, na pr. z Mnichova do Berlina pres hory, kter jsou vyssi nez Vysocina.
Pokud jedete autem z Frankfurtu /M do Hamburku (530 km) , musite pocita minim 6 hodin. Vlak ICE fjede 2,5 hodiny, u Hannoveru hlasili rychlost 260km/h. dojem byl, ze jedeme 120 km.
ATD.
Doufal jsem, že projekt D3 a s ním spojená likvidace nejkrásnější rekreační oblasti u Prahy je už pasé ve prospěch rozšíření benešovské silnice?
To je přeci varianta mnohem logičtější, jednodušší, levnější i ekologičtější.
H. James
Jaká likvidace? D1 také vede posázavím a nic nezlikvidovala. Akorát u Hvězdonic stojí přes Sázavu most.
Tak v soutěži, kdo si víc zabetonuje republiku, se rád umístím na druhém (nebo ještě lépe posledním) místě. Je třeba si uvědomit, že blouznění v autech z jednoho konce republiky na druhý nemá moc budoucnost. A co potom s dálnicema?
Když projektanti budou pracovat s více možnostmi a investor vykoupí i více pozemků a úředníci,politici,nebudou nejprve mít na zřeteli co z toho pro ně ,,kápne"navíc,teprve potom vše půjde,jako v civilizovaném světě.Postavit trať pro TGV,nebo jiný rychlovlak je u nás nemožné!Pro shora uvedené důvody.
J. Nový
Je to opravdu ta pavučina v centru s Prahou. To Baťova dálnice byla více promyšlenější. Mala procházet jako páteř středem státu a pak by se z ní k jednotlivým městům dělaly odbočky. Viz např,: http://img2.auto.cz/img/22/full/2246122_bata.jpg
v okrajové provincii zvané Morava, se nestaví vůbec nikde nic, vyjma oprav D-1 do Bratislavy, aby vládní úředníci slovens národnosti měli cestu pohodlnější. -- Zoufale chybí městský okruh Brnem, k uzoufání je rovinatý ždibec z Pohořelic do Mikulova, do nebe volající je R-43 na Svitavy,--- už dost rozestavený v průběhu války 1939-43 firmou Lanna. Spojení jihomor s jihočes metropolí je z roku 1750, po kostrbatých cestách, často 3-- 5 metrů od oken vesnických domů. Na tomto reálného obrazu je vidět starostlivost a pracovitost pražské nadvlády
Š. Apolen
Když jezdili formani, tak jezdili od města k městu. Tenkrát to bylo výhodné. Často část nákladu složili a naložili jiný. To ale měli obchodníci sklady ve dvoře. Baťa měl opravdu rozhled a předvídavost. Dokonce i Hitlerovi se zdála podobná trasa výhodná. Začal stavět, ale potom měl úplně jiné starosti. Škoda, že ji nepostavil aspoň někam ke Kolínu. Odtud už by naše mohlo napadnout pokračovat na H K a Ostravu. dolů potom na Brno a Bratislavu, jak to postavili komouši. Druhá potom z Ostravy, ale ne do Prahy, ale do Ústí n/L, Drážďany a Hamburk.
Nedivte se!Ta čtyř procentní menšina asi vládne a je proto spokojená!
M. Konečný 513
Chyba v nevýstavbě našich dálnic není rozhodně ve stavebních firmách ale 1. ve vadných zákonech (výkup a vyvlastňování pozemků, tahanice kolem životního prostředí, odpor od ekoteroristů i v lokalitách) a 2. v neodbornosti a neschopnosti úředníků. Černého Petra mají jednoznačně zákonodárci.
Š. Apolen
Teď, když mohou lidé protestovat a nic se jim nestane, je těžké postavit něco většího. Viz Havránková.
C. Sangrail
Polskem bych se v případě dálnic zrovna neispiroval. Ano, v posledních letech se tam něco pohnulo kupředu, ale za jakou cenu? Některé dálnice jsou státní, některé soukromé (s mýtem jako ve Francii či Itálii, tj. s obřími asfaltovými plochami, kde se brzdí provoz u závor - naprosto zastaralý způsob). Mají spoustu čtyřproudovek bez charakteru dálnice (s křižovatkami, prudkými zatáčkami apod.), které vedou těsně kolem obytných zón, s protihlukovými stěnami vzdálenými třeba jen 4-5 metrů od fasád domů!!! To nejsou výjimky, spíš pravidlo. Takových úseků jsou jen na trase Ostrava-Varšava desítky. K tomu nechutná záplava reklam a pseudorustikálních motorestů ve stylu tatranských chat, ale to je už jiné téma...