Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

PETRÁČEK: Kam jsme dojeli po 50 letech výstavby dálnic

Když 10. května 1869 v USA propojili východní a západní úsek Pacifické železnice, do posledního pražce zarazili zlatý hřebík. Ten v sobotu u tunelu Radejčín k vidění nebyl, ale sláva je to i tak veliká. Po letech se konečně propojí jižní a severní úsek dálnice D8. Je to víc než jen jeden úsek. Je to symbol. Jednak toho, že se otvírá přímé dálniční spojení na Drážďany a Berlín. A pak i širšího důvodu k bilanci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

26. 12. 2016 13:42

Základní chybou je nepověšení zelených na větrníky. Ty úseky byly "komplikované" jen díky obstrukcím zelených!

0 0
možnosti

22. 12. 2016 18:19

Kdosi poznamenal - skomírající železnice.

Nebyt Franz Josefa, tak ani vlaky nemame. Vsechny jsou z C.aK monarchie. Vlak z Brna do do Prahy jede 2,5 hodny, rychleji jede i autobus.

Do Norimberka zrovna tak - autobus je rychlejsi.

Stat nevybira dane od lepe situovanych ani od OSVC, ale to neni jediny duvod. Mnoho se krade o zeleznici neni zajem.

V Nemecku postavili tisice kilometru novych trati, na pr. z Mnichova do Berlina pres hory, kter jsou vyssi nez Vysocina.

Pokud jedete autem z Frankfurtu /M do Hamburku (530 km) , musite pocita minim 6 hodin. Vlak ICE fjede 2,5 hodiny, u Hannoveru hlasili rychlost 260km/h. dojem byl, ze jedeme 120 km.

ATD.

0 0
možnosti

21. 12. 2016 11:11

Doufal jsem, že projekt D3 a s ním spojená likvidace nejkrásnější rekreační oblasti u Prahy je už pasé ve prospěch rozšíření benešovské silnice?

To je přeci varianta mnohem logičtější, jednodušší, levnější i ekologičtější.

0 0
možnosti

H. James

30. 12. 2016 0:08

Jaká likvidace? D1 také vede posázavím a nic nezlikvidovala. Akorát u Hvězdonic stojí přes Sázavu most.

0 0
možnosti

19. 12. 2016 16:42

Tak v soutěži, kdo si víc zabetonuje republiku, se rád umístím na druhém (nebo ještě lépe posledním) místě. Je třeba si uvědomit, že blouznění v autech z jednoho konce republiky na druhý nemá moc budoucnost. A co potom s dálnicema?

0 0
možnosti

19. 12. 2016 21:44

Budou se hodit pro tanky i hordy bosých vojáků.

0 0
možnosti

19. 12. 2016 9:50

Když projektanti budou pracovat s více možnostmi a investor vykoupí i více pozemků a úředníci,politici,nebudou nejprve mít na zřeteli co z toho pro ně ,,kápne"navíc,teprve potom vše půjde,jako v civilizovaném světě.Postavit trať pro TGV,nebo jiný rychlovlak je u nás nemožné!Pro shora uvedené důvody.

0 0
možnosti

J. Nový

19. 12. 2016 7:20

Je to opravdu ta pavučina v centru s Prahou. To Baťova dálnice byla více promyšlenější. Mala procházet jako páteř středem státu a pak by se z ní k jednotlivým městům dělaly odbočky. Viz např,: http://img2.auto.cz/img/22/full/2246122_bata.jpg

0 0
možnosti

18. 12. 2016 22:06

v okrajové provincii zvané Morava, se nestaví vůbec nikde nic, vyjma oprav D-1 do Bratislavy, aby vládní úředníci slovens národnosti měli cestu pohodlnější. -- Zoufale chybí městský okruh Brnem, k uzoufání je rovinatý ždibec z Pohořelic do Mikulova, do nebe volající je R-43 na Svitavy,--- už dost rozestavený v průběhu války 1939-43 firmou Lanna. Spojení jihomor s jihočes metropolí je z roku 1750, po kostrbatých cestách, často 3-- 5 metrů od oken vesnických domů. Na tomto reálného obrazu je vidět starostlivost a pracovitost pražské nadvlády

0 0
možnosti

Š. Apolen

20. 12. 2016 1:15

Když jezdili formani, tak jezdili od města k městu. Tenkrát to bylo výhodné. Často část nákladu složili a naložili jiný. To ale měli obchodníci sklady ve dvoře. Baťa měl opravdu rozhled a předvídavost. Dokonce i Hitlerovi se zdála podobná trasa výhodná. Začal stavět, ale potom měl úplně jiné starosti. Škoda, že ji nepostavil aspoň někam ke Kolínu. Odtud už by naše mohlo napadnout pokračovat na H K a Ostravu. dolů potom na Brno a Bratislavu, jak to postavili komouši. Druhá potom z Ostravy, ale ne do Prahy, ale do Ústí n/L, Drážďany a Hamburk.

0 0
možnosti

18. 12. 2016 18:09

Kam jsme dojeli? Do pr;

0 0
možnosti

19. 12. 2016 9:51

Nedivte se!Ta čtyř procentní menšina asi vládne a je proto spokojená!

0 0
možnosti

M. Konečný 513

18. 12. 2016 17:18

Chyba v nevýstavbě našich dálnic není rozhodně ve stavebních firmách ale 1. ve vadných zákonech (výkup a vyvlastňování pozemků, tahanice kolem životního prostředí, odpor od ekoteroristů i v lokalitách) a 2. v neodbornosti a neschopnosti úředníků. Černého Petra mají jednoznačně zákonodárci.

0 0
možnosti

Š. Apolen

20. 12. 2016 1:18

Teď, když mohou lidé protestovat a nic se jim nestane, je těžké postavit něco většího. Viz Havránková.

0 0
možnosti

C. Sangrail

18. 12. 2016 12:03

Polskem bych se v případě dálnic zrovna neispiroval. Ano, v posledních letech se tam něco pohnulo kupředu, ale za jakou cenu? Některé dálnice jsou státní, některé soukromé (s mýtem jako ve Francii či Itálii, tj. s obřími asfaltovými plochami, kde se brzdí provoz u závor - naprosto zastaralý způsob). Mají spoustu čtyřproudovek bez charakteru dálnice (s křižovatkami, prudkými zatáčkami apod.), které vedou těsně kolem obytných zón, s protihlukovými stěnami vzdálenými třeba jen 4-5 metrů od fasád domů!!! To nejsou výjimky, spíš pravidlo. Takových úseků jsou jen na trase Ostrava-Varšava desítky. K tomu nechutná záplava reklam a pseudorustikálních motorestů ve stylu tatranských chat, ale to je už jiné téma...

0 0
možnosti