Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Dokumenty bez cenzur. Co vlastně dělala Charta 77 celých třináct let?

Charta 77 zůstává v historické paměti především jako seskupení, jež bojovalo s komunistickým režimem a významně se zasloužilo o jeho pád. Takové vymezení, byť zjednodušené, opravdu odpovídá významu Charty 77.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

19. 1. 2017 13:23

pokrač. ( která tenkrát o nějaký kan ani nezavadila ), měk by si uvědomit, že kan měl tenkrát asi 11 tisíc členů a poznat v takové základně nespolehlivé členy ( než byli odejíti ) to nebylo jednoduché, ale nokonec se to povedlo - naštěstí, jináč bychom dopadli jako ta charta. -- přesto děkuji za vaše názory a stanovisko k naší společnosti a stále platí má snaha, až budete poblíž Olomouce, nebo Přerova, rád se s Vámi setkám na kus řeči a bude-li mít zájem, pozvu i Vladimíra Hučína, ať máte možnost dozvědět se exkluzivně věci, o kterých televize ani nešpitne - 606839451 - zdravím Bezděk

0 0
možnosti

19. 1. 2017 15:33

Za upřesnění díky, tak nějak podobně jsem si to (pro sebe) tenkráte i vyhodnotil, ostatně i proto jsem tu naznačovanou spolupráci s ODS vkládal pouze do uvozovek.

Číslo mám uloženo, nicméně na Moravu se dostanu nejdříve až v létě - mám od Vás již z doby dřívější slíbenu tu "nástěnku cti", přece.

Ozvu se s předstihem.

:-)

0 0
možnosti

M. Vaněk

18. 1. 2017 23:37

Co by dělala? Chátristé pořádali mejdla s kvalitní hudbou od umělohmotných lidí z blázince, chlastali a hulili matroš od CIA, a sepisovali seznam co kdo zrestituuje... asi tak.

0 0
možnosti

K. Konavi

18. 1. 2017 12:04

Havel sliboval lidem demokracii a dostalo se jim korporátního fašismu, ze kterého už asi nebude návratu. ..)

0 0
možnosti

K. Jež 888

18. 1. 2017 16:44

Ty jsi Švorcová v záhrobí ?

0 0
možnosti

18. 1. 2017 11:26

Mnozí chartisté měli černé svědomí a svým podpisem ji znevěrohodnili.

0 0
možnosti

18. 1. 2017 17:47

To by mne zajímalo, co v chartě šlo ještě víc znevěrohodnotit, než dramatikovo " nejsme jako oni " -- nesouhlas

0 0
možnosti

18. 1. 2017 11:08

Prostě hulili, chlastali a souložili za světový mír.

0 0
možnosti

V. Komárek

18. 1. 2017 12:36

Takový předvoj PUSSY RAIOT!!!

0 0
možnosti

J. Nový

18. 1. 2017 11:03

Co dělali celých třináct let? To co ostatní a co dělají dodnes. Hulí a chlastají. A když se ožerou, tak mají chytré kecy.

0 0
možnosti

18. 1. 2017 17:59

Já znám jen ty, co nechlastají ani nehulí a boj s komunizmem svádí denně a k dramatikovi se nehlásí. Charta jako celek nekritizovatelná ani pochvalitelná, vždy pak urazíte ty druhé, ty na opačné straně barikády.

0 0
možnosti

Š. Osif

18. 1. 2017 9:46

CH77 byl spolek bývalých komustů, které jejich kamarádi odstavili od vesla.

Zločoinec a vrah velitel rychlého oddílu Jestřáb, který zabíjel a mučil vězně na Příbramsku ing. Hromádko byl jeden z prvních signatářů CH 77.

Můžeme pokračovat o dalších signatářích, kteří byli předtím příslušníci StB a po vyhození z KSČ a od StB podepsali CH77.

Signatáři byli i nečlenové zločinecké organizace ale to byli ti co naletěli komunistickým zločincům a dělali jim "štafáž".

Takový Mádr CH77 nikdy v tomto bolševickým spolku nebyl.

0 0
možnosti

J. Tobby

18. 1. 2017 9:52

Přesně tak. Levičáci. Uhl, Šabatová, atd. To ale dnešním neomarxistickým hýkačům nevysvětlíte. Nepíše se o tom, nehodí se to. Levičáci "novináři" pravdu nemají rádi. Nepodporuje to jejich imaginární "narrative". Viz. iDnes a Lidovky.

0 0
možnosti

J. Řezníček

18. 1. 2017 9:31

Chlastala, trtkala mezi sebou navzájem, páchala trestnou činnost, psala protestsongy a brala peníze ze Západu!

0 0
možnosti

O. Kavan

18. 1. 2017 10:08

Ožrralo Řezníčku, co jsi dělal ty za komunistů? Hovne.

0 0
možnosti

18. 1. 2017 9:31

Celá činnost Charty 77 byla hlavně o tom,že pamětníci okupací 1939 a 1968 stárli a jejich odpor ke komunistům patřičně sílil.Poznávali pravou tvář této odporné politiky.Jeho hlavní silou nebyla policie,milice,okupační armáda,ale děti sloužící jako rukojmí.Kdo se postavil proti režimu,jeho děti neměly budoucnost.Ze všech škol byly vyloučeny,nedoporučeny na vyšší atd.Obdiv ke všemu sovětskému,vynucovaný dost primitivně na školách a ve veřejném životě,budil po roce 1968 všeobecný odpor.Stejně tak zásobovací problémy.Bylo jen otázkou času,kdy lidé řeknou dost.A to ve všech státech Varšavské smlouvy.

0 0
možnosti

18. 1. 2017 16:50

Šrámek , souhlas a ti, co již po válce o komunizmu nepotřebovali nic poznávat, protože již dobře z jiných pramenů věděli , co to komunizmus je a něco kecli proti, tak šli pod šibenici, nebo na uran. A za to jsme je axemplárně " potrestali " zavřeli jsme je " oba dva " , Zifčáka a Štěpána. Jó, jací my jsme to rekové, hlavně dvojurnové.

0 0
možnosti

J. Kacena

18. 1. 2017 8:28

Smutne, jak se nekteri Cesi potazmo novinari snazi tu Chartu vyzdimat jak stary seschly plesnivy hadr. Opet se potvrzuje, co jsem kritizoval jiz drive, a sice ze clanky o Charte se vyznacuji nulovou informacni hodnotou. Opet jsme se tedy nic nedozvedeli, ale opovazte se nekdo posvatnou Chartu zneuctit a pomluvit, znamenalo by to, ze jste kovany komunista a bolsevik v lepsim pripade pouze nevzdelany nedouk. Smutne jak se Cesko snazi marne vytvorit si zpetne umele, neohrozene hrdiny bojujici s odpornym rezimem a branicim slabe a nemocne. Znovu opakuji, stejne jako v pripade nafukovani imbecilniho a zbytecneho cinu Jana Palacha, ze rostouci mnozstvi clanku a studii tykajicich se Charty naopak jeji jiz tak slaby odkaz spini a ukazuje v cele krase jeji bezvyznamnost a dela ji tak medvedi sluzbu.

0 0
možnosti

18. 1. 2017 8:36

Ovšem pořád je dobré připomenout si lidi, kteří tehdy nebáli se projevit otevřeně svůj názor na odporný totalitní systém. Sic někteří dříve byli i členy KSČ.

0 0
možnosti