Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Rusko se s Tureckem a Íránem dohodlo na kontrole příměří v Sýrii. Bez Západu

Turecko, Rusko a Írán se dohodly na vytvoření mechanismu monitorování porušování příměří v Sýrii, informovala turecká tisková agentura Anadolu. Jak poznamenala agentura AP, jde o první známku pokroku dosaženého během druhého dne rozhovorů o Sýrii v kazašské Astaně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

24. 1. 2017 15:13

EU bude jen oslík na zlaťáky tak jako vždycky.

0 0
možnosti

24. 1. 2017 16:33

Ovšem stěžovat si může jen sama na sebe.

0 0
možnosti

24. 1. 2017 14:46

Takzvaný Západ už moc lidí vážně nebere. Na co v posledních letech sáhl, to kardinálně podělal. Od Afghánistánu přes Irák po Libyi. Těžko se Rusům a jiným lze divit, že ho obcházejí.

0 0
možnosti

24. 1. 2017 14:44

Tzv. "Západ" je k jednacímu stolu ze slušnosti zván pouze Ruskem, jehož vstřícnost je neuvěřitelná, obdivuhodná a tím pádem vítězná. Ve skutečnosti tzv "kultůrní Západ" přistoupil k syrskému probému ze špatných východisek, prováděl tam špatnou účast, lživě o tamní situaci informoval a tím pádem celkově zkrachoval. Účastnit se nyní jednání nechce, protože kvůli své celkové trapnosti nemá k situaci co říci. Kultůrní Západ by tam totiž stál a koukal, jako když "Nadloube volovi".

0 0
možnosti

K. Konavi

24. 1. 2017 14:14

američané a západ na BV budovali demošku a světový mír po staletí a jejich výsledek je tristní, takže hůře pro místní už být ani nemůže. ..)

0 0
možnosti

24. 1. 2017 13:27

Stejný civilizační okruh, asi - Západu k tomu netřeba.

:-)

0 0
možnosti

24. 1. 2017 16:26

Západ se už projevil - výsledkem je ISIS, posílená al-Káidá, občansko-sektářská válka trvající už nějakých 5 či kolik let a export terorismu do Evropy.

Pokud se Západ přestane vměšovat, je tu naděje na ukončení bojů. Bez ohledu na nějaké "civilizační okruhy".

V každém případě je to současné jednání první, kdy jednají relevantní - jednání se stovkou exilových opozičníků, kteří nemají v samotné Sýrii ani ten nejmenší vliv, je zbytečné. A přesně tomuhle se Západ věnoval - Obama zejména. Ten se pokoušel z té tlupy opozičníků jež bylo obtížné vůbec dostat do jedné budovy, jak se nesnášeli, vyrobit "konstruktivní" a "lberálně demokratickou" opozico. Kvadratura kruhu je proti tomu čurda...

0 0
možnosti

K. Jež 888

24. 1. 2017 13:01

Tady zaspala EU. USA Sýrii nepotřebují a navíc nepotřebují USa vyhazovat šílené peníze za udržení míru okolo Evropy. Už Obama měl problémy na to sehnat prachy. Z Trumpova omezeného pohledu je úplně jedno co se tam bude dít. On si počká co mu řekne Izrael a to pak udělá. Klidně Irán rozstřílí.

0 0
možnosti

P. Boko

24. 1. 2017 12:29

Ne bez Západu a především bez Obamy, který se Saúdy a Turkem destabilizoval Sýrii.

0 0
možnosti

24. 1. 2017 12:34

Turecko destabilisovalo Sýrii a proto se nyní dohodlo s rusáky a Íránem ... :-)))

0 0
možnosti

R. Hanuš

24. 1. 2017 12:29

No, to máte pravdu. Irán chce kontrolovat Jih Iráku a jediný jeho Šíitský spojenecv regionu je Assad, Rusové zoufale brání svou jedinou nezamrzající námořnízákladnu na otevřených mořích, která jim zbyla, Turci potřebují obsadit Kurdskáúzemí, nebo Kurdy vyvraždit a Assad bojuje o holý život. Tihle se jistě mezi sebou báječně dohodnou.

Ale co 80% Syřanů co se hlásí k Sunitům? S těmi se tam nějak nepočítá.

0 0
možnosti

24. 1. 2017 12:35

Počkat, počkat... "Rusové" bráni svoji jedinou nezamrzající námořní základnu? A nemají tedy těch nám. základen nějak málo na to, ze chtějí rozpoutávat války, napadat všechny státy atd.? Turci chtějí vyvraždil Kurdy? To neni od našich spojenců (členů NATO) pěkné, ze? Assad mimochodem ještě na začátku celého konfliktu nabízel, ze složí funkci, ale to tenkrát USA, které se mylně domnívaly, ze sem bezproblémově vyvezou demokracii, odmítly...

0 0
možnosti

24. 1. 2017 12:09

Je vidět, komu na tom příměří opravdu záleželo!!!

0 0
možnosti

R. Hanuš

24. 1. 2017 12:28

No, to máte pravdu. Irán

0 0
možnosti