Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Studenti navrhli, jak zrychlit metro o tři sekundy na zastávku. Praha chce nápad otestovat

Vítězem programátorského maratonu Hackathon v Praze se v neděli stal tým studentů ČVÚT s návrhem inteligentního systému, který dokáže zrychlit provoz metra. Cestující jsou směřováni na nástupišti do vagonů podle jejich obsazenosti. Studenti získali cenu 135 tisíc korun a dostali od pražské radnice nabídku realizace pilotního projektu na některé ze stanic pražského metra.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

I. Novák 763

26. 3. 2017 14:10

Nebudou se ty "zrychlené" vlaky někde hromadit jako Cimrmanovi horníci v dole? Ač je to pro mnohé překvapivé, po kolejích vlaky jezdí za sebou a aby doprava byla plynulá, musí do a ze zastávek každý vlak přijíždět i odjíždět v čase přesně stanoveném grafikonem - jízdním řádem. Ale realizace jako kšeft by byla dobrá, to uznávám. Vždyť první výsledek už je tady.

0 0
možnosti

21. 3. 2017 22:07

Člověk si krátí dlouhou chvíli čekání tím, že si přejde do místa, z něhož to po vystoupení bude mít blíž ven. Ale není problém to změnit tak, že nastoupí do nejbližího prázdného vagónu a pak si krátí dlouhou chvíli za jízdy tím, že pomalu přechází do vagonu, odkud bude dřív venku.

Myslím, že je to moc dobrý nápad, pořídit za několik mld systém, který možná ušetří i 300 mega.

0 0
možnosti

J. Unkas

21. 3. 2017 21:50

Nezastavovat? Dodrý nápad.

0 0
možnosti

Z. Lapil

20. 3. 2017 9:35

Trocha počtů aneb proč to nebude fungovat.

A/ Méně podstatný důvod je, že obsazený vagón nemusí nutně znamenat vagón, ze kterého vystupuje nejvíc lidí.

B/ Z centra na konečnou je zhruba deset zastávek. Nechť je tedy průměrná cesta 6 zastávek. Bude-li všechno fungovat podle předpokladů a cestující budou zcela ukáznění, ušetří na jedné cestě nějakých 20 vteřin. Za tu dobu ujdete cestu podél jednoho vagónu. Cestující jsou možná ovce, ale nejsou volové a prakticky neviditelná úspora tří vteřin na zastávce těžko koho donutí, aby se při vystupování zdržel byť o pár metrů.

Kromě toho my, kteří jezdíme pravidelně, VÍME, kde bývá volněji, zatímco skupiny (především turisty s kufry a školní třídy) neroztrhnete ani párem volů, natož blikajícími šipkami.

0 0
možnosti

20. 3. 2017 10:52

Statistika nástupů a výstupů na jednotlivých stanicích je velice přesně známa. Na zvykové chování cestujících ukazuje příklad eskalátorů, kdy většina lidí dobrovolně stojí na pravé straně, pokud je to rozumně možné, i když právě v tomto případě je to ekonomicky nevýhodné z důvodu zvýšeného namáhání a následného opotřebení stroje. Za mě mají studenti palec nahoru, protože to minimálně zlepší konfort cestování.

0 0
možnosti

Š. Krastovski

20. 3. 2017 9:17

Už vidím lidi jak se budou poslušně přesouvat na povel podle nějakých blikátek.

0 0
možnosti

20. 3. 2017 9:26

verte ze budou. kdyz jim to ukaze kde je prazdny vagon tak dokonce radi. podobne jako stoji vpravo na eskalatorech

0 0
možnosti

20. 3. 2017 8:32

kdy studenti vymyslej zrychleni funkcnosti ceskych polityku,a hrad zacne testovat??Ja vim,uz je pozde,mno skoda.

0 0
možnosti

20. 3. 2017 8:30

Pomocná technologie řízení ovcí.

0 0
možnosti

P. Dvořák

20. 3. 2017 6:25

"Každý tým byl složen z vizionáře . . . "

který přišel s geniální myšlenkou, že v ranním nátřesku mu dav lidí bude proudit na centimetry přesně podle toho, co si on vymyslí.

To by v tom byl čert, aby z té vizionářské "úspory" čtvrt miliardy ročně něco nebylo přesměrováno.

0 0
možnosti

S. Cesky

20. 3. 2017 6:04

Cim vetsi hovadina,tim se v Praze rychleji ujme! Pripominam metro D bez ridice.

0 0
možnosti

25. 3. 2017 22:57

Proč je metro bez řidiče hovadina?

0 0
možnosti

19. 3. 2017 23:14

A co třeba jen převzít pár japonských nápadů, které jsou osvědčené. Například metro zastaví vždy s dveřmi na stejném místě, které je vyznačené na nástupišti. A nastupující se řadí podle čáry tak, aby nebránili vystupujícím. No, to je pro Prahu pěkná sci-fi.

Ale je zajímavé, že v otázce zvládání kapacity cestujících jsou všechny stanice brněnského metra úplně bezproblémové :-p

0 0
možnosti

J. Dresler

19. 3. 2017 23:21

Brno? Kde to je? ;-)

0 0
možnosti