Diskuze
BOTLÍK: Cermat manipuloval s maturitními výsledky, chtěl schovat náročnost testu
Děkujeme za pochopení.
Ten letošní test z čj je opravdu výživný. Na jedné straně se autoři velmi pravděpodobně inspirují testy typu Cambridge Advanced English, na druhé straně test sestavují tak, aby studenti nevyšli po celou dobu řešení testu z časové tísně. Nechápu, jaký je smysl např. úlohy 20, kde se nejprve nadefinují pojmy anakolut, atrakce, zeugma, kontaminace a následně se rozhoduje, ve kterých zadaných větách k těmto nešvarům došlo. Buď je znalost těch pojmů dána v požadavcích a není nutné je definovat, nebo ta otázka (dle mě) nemá v testu co dělat.
H. Poláková
Já si teda u té konkrétní otázky myslím přesný opak. Není přece až tak důležité znát formální pojmy, podstatné je chápat text, dokázat poznat "úroveň" textu a poradit si i s textem "špatným" (syntakticky, stylisticky). Takže správná odpověď v tomto případě znamená, že student jednak umí pochopit definici a jednak porozuměl textu a umí definovaný jev v textu odhalit. Náročnost a úroveň letošního textu ale obecně hodnotit neumím, nemám srovnání. Od gymnazistu, který dosáhl plný počet bodů, jsem slyšela, že to bylo triviální:)
J. Řezák
Ví někdo náhodou, k čemu je celý Cermat? Mám pocit, že jsou to pijavice, paraziti přisátí na státním cecíku sající z peněz nás, daňových poplatníků.
M. Vaněk
stačí se podívat, kdo stojí v pozadí této obskurní organizace...
D. Stirský
Kdysi jsem si zkoušel jakýsi test z dějepisu a byť vím opravdu hodně, neuspěl jsem. Oproti tomu matika, která mně nikdy moc nešla, mně potíže nečinila. V tu chvíli jsem si říkal, že na slavných testech není něco v pořádku. Od té doby institucím typu CERMAT nevěřím. Zkusil bych návrat k tomu, co fungovalo: Maturity připravovalo MŠ, opravovaly se na škole a jinak: pokud možno žádné testy na zaškrtávání. Právě v dějepise jsem zjistil, že velké znalosti mně byly na škodu, protože otázky byly typu: Bitva na Bílé h. byla a) Zcela nevýznamnou šarvátkou, b) středně důležitou bitvou 30-i leté války, c) velmi důležitou bitvou. A teď, babo raď. Odůvodním si jakoukoli odpověď.
P. Majer
Mate uplnou pravdu...:-)
Jeste mohli zkusit:
Bitva na Bile h. byla
a)7.11.1620 b)8.11.1620 c)9.11.1620 To by se aspon dalo obektivne hodnotit...:-))
Smrad byl cítit, teď to pan Botlík navíc otevřel. Pěkný článek. Škarohlídi pamatující doby minulé, kdy systém maturit vcelku vyhovoval, půjdou asi po toku peněz...
Osobně vůbec nechápu smysl toho, že jsou maturitní zkoušky ponechávány napospas pochybným externistům (Cermat), kteří jejich prostřednictvím z MŠMT pouze dojí peníze. Tedy pokud je smyslem nechat se odírat, pak ovšem ano. Nicméně v minulých dobách - a že nebyly nikterak vzorové - se centrální zadávání maturitních témat dála v gesci ministerstva, a praktická realizace byla na školách. Samozřejmě, že dát tento dotaz ministerstvu, dovím že, že je to trend, že nemohou vše obsáhnout, že bla bla bla... Přínos tohoto systému mi vskutku uniká. Ledaže by cílem bylo vytváření dalším pracovních míst - ministerstvo asi nemá pedagogické odborníky?