Diskuze
Jedy z aut ohrožují celou Evropu, tvrdí europoslanec Niedermayer
Děkujeme za pochopení.
L. Bombík
Ukazuje se, že současnáforma EU už není vhodná k řešení nejzávažnějších dlouhodobých celoevropskýchotázek, jako jsou ekologie, jednotná zahraniční politika, ochrana vnějšíchhranic a obrana proti vnějšímu i vnitřnímu nepříteli. Lze říci, že EU jižsplnila roli vytvoření společného trhu a měny. Nyní po odchodu Británie budenepochybně nutné řešení závažných dlouhodobých problémů EU centralizovat. Ménězávažné otázky budou naopak vráceny na úroveň států. Proces nepochybně začneNěmecko a Francie, přidají se země eurozóny. A CO MY, KAM CHCEME PATŘIT, DOJÁDRA, NEBO NA PERIFERII EVROPY, dříve či později znovu patřící do „sféry vlivu“Ruska?
G. Brázdová
Životní prostředí by pro nás mělo být prioritou, protože některé změny jsou nevratné a budou v něm žít naše děti. Ono je příjemný nic neřešit... ale to bychom tu dlouho nežili. Velmi si cením pana Niedermayera, že na to dlouhodobě (a nejen na to) ukazuje a také celé TOP09, která má z parlamentních stran nejsilnější ekologickou agendu.
Na vině je "boj s CO2". Hypoteticky škodlivým.
Jedovaté diesely produkují CO2 méně, tak je poblázněná EU podporuje.
K. Polák
Nám čechům nebude nikdo, ani EU, brát naše auta s vymontovanými DPF filtry!! estliže je dnes až každý třetí Čech postižen onemocněním rakoviny, i vinou polétavých rakovinotvorných částic může toto číslo velmi brzy vzrůst. Odhady lékařů říkají, že pokud se stávající stav nezlepší, bude každý druhý Čech postižen rakovinou.
Děláte, jakoby se situace zhoršovala. Pamatuji dobu, kdy žádné filtry ani katalyzátory nebyly. Jen se tu o nich psalo ... .
>Redaktor za to nemůže, ale od pana Niedermayera jsme se toho moc nedozvěděli.
>Automobilky u dieslů podváděly, aby splnily nesmyslné požadavky na ně kladené. Vždy je něco za něco, spotřebitelé nechtějí předražená auta.
>Je v tom spousta zelené demagogie, chybí bilance světových emisí sestavená se zdravým rozumem. Před pár lety jsem například četl články, které dokazovaly, že 16 velkých ropných tankerů vyprodukuje tolik oxidů síry jako všechna auta světa.
V. Kotas
A o letadlech se nemluví raději vůbec. Přitom jejich přelet nad ČR se v r.2016 zvýšil na dvojnásobek proti r.2015.
Niedermayer je bankéř, tedy především lobista za akce, které ovlivňují ekonomiku a zájmy bankovního sektoru. Boj za čistotu ovzduší je tak trochu pokryteckým snažením, neboť zcela ponechává stranou největší znečišťovatele, to je všechny staré nákladní auta, traktory a diesel lokomotivy. Je tu zvláštní situace, když vedle kamionů s normou Euro5 a Euro6 zde neustále jezdí vozy Liaz, Tatra a jiné staré zahraniční značky, které hulí a smrdí na 5km. Čistotu ovzduší zde zajišťují oceány a lesy, které si dokážou poradit i s takovým znečištěním jakým jsou erupce sopek a výrony plynů ze zemské kůry. Kolik mají velkoměsta a místa s vysokou hustotou osídlení, zalesněných ploch to Niedermayera zřejmě netrápí.
J78i96ř28í 49K58o41p18i24s
Chtěl bych se jen poinformovat, o kolik celkově klesly v ovzduší emise z vozidel v průběhu let, od zavedení povinnosti plnit emisní EURO normy ?
I. Veselý
Cituji z článku: "Vlády se stále úzkostlivě brání vyjádření, zda došlo k podvodu, nebo ne. To je do budoucna nešťastné a já si myslím, že by v tom mělo být jasno."
Od samého počátku říkám, že to není žádný podvod. Homologace byla dána pravidly (přesný popis jak zkoušky mají probíhat) a ta pravidla byla splněna. Čili to je problém autorů předpisu, který nepožadoval měření v provozu, ale pouze v simulovaném režimu jízdy což automobilky splnily. To je můj názor.
A co je nejhorší? No to, že ty různé uvažované zákazy, pokud budou uplatňovány, padnou na majitele co si ta auta koupili a vůbec za jejich hodnoty emisí při a po homologaci nemohou.