21. listopadu 2008 18:52 Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Dopravní kampaň? Vyhozené peníze

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 99Diskuse
PRAHA Krev na předním skle, rozlámaná těla. Měla to být dopravní kampaň, která na řidiče „zaútočí“ svou brutalitou. Jenže záměr spotů Nemyslíš, zaplatíš! nevyšel. Právě proto, že jsou příliš brutální.
Ministerstvo dopravy si přitom může za cenzuru svých klipů samo. Tvrdí to alespoň Katarína Vaculíková, členka Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV).

„Měli si to předjednat dopředu nebo měli natočit pilotní klip, na kterém by zjistili, co si mohou dovolit. Je to škoda, ta kampaň stála mnoho peněz,“ myslí si Vaculíková. Jak LN upozornily v pátek, televize Nova a Prima překrývají finální krvavé scény nových dopravních spotů černým rámečkem. Podle odborníků na reklamu tak kampaň za 150 milionů přichází o svou jedinečnost.

Televize klipy cenzurují v obavě z pokuty od RRTV, která může dosáhnout až deseti milionů korun. Samotná rada se netají tím, že by jim pokutu udělila.

„Televize jsme upozornili, že by z klipů mohly mít problémy. Neprošlo by jim to,“ přiznává Vaculíková. 

Ministerstvo tvrdí, že nic nepodcenilo. „Jednali jsme s radou dopředu a ona nám řekla, že nám nemůže dát dobrozdání,“ říká mluvčí úřadu Karel Hanzelka. Podle Kataríny Vaculíkové ale přišlo ministerstvo na konzultaci pozdě. „Přišli už s natočenými klipy, nám to jen promítli. Bylo to už hotové.“

Na veřejný zájem se nehraje
Ministerstvo se podle Hanzelky řídilo situací v Evropě. „My jsme měli srovnání s Evropou, kde jsou dopravní klipy možná ještě drastičtější a v televizi normálně běží. A u nás se to řeší. Je to škoda,“ povzdychl si mluvčí resortu. „My ty spoty děláme ve veřejném zájmu, jde nám o snižování počtu nehod a mrtvých. Zahraniční zkušenosti ukazují, že to má smysl. Tyto kampaně opravdu vedly k větší bezpečnosti na silnicích. Velice nás tedy mrzí, co se nyní děje,“ zdůraznil.

Na veřejný zájem se ale v televizní etice nehraje. „My nemáme za úkol snižovat počty nehod. To není naše věc,“ vzkázal jasně ministerstvu dopravy další z radních Petr Pospíchal. Zmíněné televizní spoty ale jedna rada přece jen odsouhlasila. Agentura Euro RSCG, která klipy vytvořila, je předložila Radě pro reklamu, která na nich neshledala žádný problém. „Její vyjádření bylo zcela jasné. Rada pro reklamu klipy neshledala nijak závadnými.

Rady pro rozhlasové a televizní vysílání jsme se ptát nemohli. Nic by nám k tomu neřekla,“ vysvětluje Eda Kauba z Euro RSCG. Agentura se chce ještě pokusit televize oblomit a hodlá s nimi o zrušení cenzury jednat. 


  • 99Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Nejsem perfektní máma!
Nejsem perfektní máma!

Své dítě miluji, ale dávám mu opravdu to nejlepší?

Najdete na Lidovky.cz