10. února 2012 9:33 Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Byznys podle dopravního podniku: na
SMS jízdenkách tratí desítky milionů

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 11Diskuse
SMS jízdenka | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy SMS jízdenka | foto: Lidové noviny
PRAHA Pražský dopravní podnik (DPP) přichází o desítky milionů korun ročně kvůli nevýhodné zakázce na SMS jízdenky, kterou před několika lety zadal bez výběrového řízení společnosti Crowsnest. S firmou mají podobné smlouvy i další města.

Pražský dopravní podnik pod vedením bývalého ředitele Martina Dvořáka zadal v roce 2007 SMS jízdenky bez výběrového řízení nově založené společnosti Crowsnest. Levnější nabídky nezkoumal, ačkoliv už tehdy dostal další dvě. Za Crowsnestem přitom stojí právní kancelář Šachta & Partners, jejíž jméno figuruje i v dalších pro DPP zřejmě nevýhodných zakázkách.

PSALI JSME:

Přes SMS jízdenky ročně projde 300 milionů korun. Podnik tají, kolik za službu platí. "Kvůli obchodnímu tajemství údaje nezveřejňujeme. Zůstává nám však více než 75 procent ceny jízdenky," řekla mluvčí DPP Ilona Vysoudilová Hospodářským novinám (HN). Podle HN tak z dvaatřicetikorunové jízdenky podnik platí necelých osm korun. Ročně se prodá více než deset milionů SMS jízdenek.

Firma Crowsnest má podobné smlouvy také s dopravními podniky v dalších velkých městech, například v Plzni či Ostravě. Lidé, kteří v oboru pracují, listu řekli, že se zadání výběrového řízení v jednotlivých městech nápadně podobají a že už podle zadání vědí, kdo zakázku získá.

INFOGRAFIKA:

Konkurenční firmy přitom nabízejí výhodnější podmínky. "V rámci našich nabídek jsme dopravním podnikům i městům nabízeli výplatu z jedné SMS jízdenky mezi 84 a 86 procenty," řekl šéf firmy Airtoy Roman Jánský. Jen v Praze by to znamenalo úsporu v řádu desítek milionů korun.

Jméno kanceláře Šachta & Partners se vyskytuje například v kauze údajného vyvádění peněz na Britské Panenské ostrovy z dodávek jízdenek pro pražskou MHD od firmy Neograph. Její název se objevil také v souvislosti s firmou Bitmedia, které prý DPP platí milionové licenční poplatky za obrazovky na stěnách pražského metra.

ČTĚTE TAKÉ:

Lidovky.cz, ČTK
  • 11Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz