České dráhy ve spolupráci s ROPIDem jako organizátorem Pražské integrované dopravy přišly zatím s třemi druhy jízdenek. Lidé si budou moci koupit celodenní jízdenku za 80 korun. Ta jim bude platit ode dne vydání do jedné hodiny ranní příštího dne. Mohou ji využít v metru, tramvajích i v autobusech dopravního podniku. Jízdenka vypadá stejně jako klasický lístek českých drah. Lidé ji v Praze nijak neoznačují. Kvůli odlišnému formátu od jízdenekMHD ani nemohou, nevejde se totiž do označovacího strojku.
Druhá jízdenka stojí 100 korun a je platná od 16 hodin v den vydání do 24 hodin dne následujícího. České dráhy ji nabízejí především lidem, kteří jeden den odpoledne přijedou do metropole a odjíždějí zpět až druhý den večer. Díky stokorunové jízdence mají do té doby uhrazeno cestování ve všech prostředcích MHD.
Zajímavá je i poslední nabízená jízdenka, takzvaná transferová. Cestující přijde na 18 korun a poslouží při cestě z jednoho pražského nádraží na druhé. „Lidé ji mohou využít, například když přijedou na hlavní nádraží a dále pokračují z Holešovic. Jízdenka jim platí 15 minut a nesmějí s ní přestupovat. Revizorovi se ukazuje společně s jízdenkou i klasický drážní lístek, ze kterého je patrné, že člověk v Praze pouze přestupuje,“ vysvětluje mluvčí ROPID Filip Drápal.
Jízdenky by měly především usnadnit cestování po metropoli mimopražským pasažérům. „Doteď neexistovala žádná jízdenka MHD, kterou by si mohli lidé koupit přímo ve vlaku. Je to šance, jak se vyhnout obtížnému shánění jízdenek ve městě,“ říká Drápal.
Druhá jízdenka stojí 100 korun a je platná od 16 hodin v den vydání do 24 hodin dne následujícího. České dráhy ji nabízejí především lidem, kteří jeden den odpoledne přijedou do metropole a odjíždějí zpět až druhý den večer. Díky stokorunové jízdence mají do té doby uhrazeno cestování ve všech prostředcích MHD.
Zajímavá je i poslední nabízená jízdenka, takzvaná transferová. Cestující přijde na 18 korun a poslouží při cestě z jednoho pražského nádraží na druhé. „Lidé ji mohou využít, například když přijedou na hlavní nádraží a dále pokračují z Holešovic. Jízdenka jim platí 15 minut a nesmějí s ní přestupovat. Revizorovi se ukazuje společně s jízdenkou i klasický drážní lístek, ze kterého je patrné, že člověk v Praze pouze přestupuje,“ vysvětluje mluvčí ROPID Filip Drápal.
Jízdenky by měly především usnadnit cestování po metropoli mimopražským pasažérům. „Doteď neexistovala žádná jízdenka MHD, kterou by si mohli lidé koupit přímo ve vlaku. Je to šance, jak se vyhnout obtížnému shánění jízdenek ve městě,“ říká Drápal.