Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Fenomén psi: inspirují designéry a vydělávají milióny

Design

  7:50
Domácí mazlíčci nevydělávají jen zverimexům, ale také luxusním značkám. Fenomén čtyřnohých přátel totiž objevují i designéři a módní návrháři. Slavní s nimi úspěch v reklamách, na produktech či jednoduše na sociálních sítích.

Pes Marca Jacobse Neville pózuje v jeho reklamní kampani. foto: MArc Jacobs

Ví o tom své například i Marc Jacobs, jeden z nejznámějších návrhářů současnosti a bývalý kreativní ředitel značky Louis Vuitton. Jeho pes Neville se stal nemalou celebritou. Byl využit do reklamní kampaně stejnojmenné značky svého páníčka. Bulteriér na ní pózuje v brýlích sedící za stolem s otevřenou knihou Válka a mír.

Neville má na svém instagramovém účtu navíc téměř 200 tisíc fanoušků. Což by mu mohly závidět leckteré celebrity. Samozřejmě nafocen je často v oblečení, které Jacobs navrhl.

Mezi blogery zazářil globálně také například i Mensweardog, který zastupuje pes z plemena Shiba Inu. Vždy je oblečen jako hipster. V jednotlivých outfitek je pak profesionálně nafocen, jeho domovem je New York. Shiba Inu má například smlouvy se značkami Salvatore Ferragamo či Coach a Brooks Brothers.

Přehlídka oblečení z psího fashion blogu
Přehlídka oblečení z psího fashion blogu

Psí ilustrace je možné najít aktuálně i na kabelkách pod hlavičkou Jimmy Choo, popřípadě na tričku francouzské značky Etre Cécile. A výrobci jdou ještě dál, respektive přímo vstříc domácím mazlíčkům, protože proč by měl být rozmazlován jen majitel zvířete. Luxusně vyvedené obojky a kabátky si zaslouží i zvířata. Proto Jimmy Choo a Ally Capellino prodávají doplňky právě pro domácí mazlíčky.

„Lidé zacházejí se svými zvířaty stejně jako s lidmi, což žene poptávku po adekvátních doplňcích,“ komentovala pro Financial Times Jane Westgarth z společnosti Mintel, která odhaduje, že jen ve Velké Británii činí roční obrat trhu s domácími mazlíčky 864 milinů liber. Tedy zhruba 32 miliard korun.

Tento bulteriér se stal hvězdou Instagramu. Nese jméno po návrháři bot Jimmy Choo. Sám návrhář, když se o úspěchu psal dozvěděl se jím nechal inspirovat. Jeho pán Rafalem Matesso je autorem knihy plné těchto fotografií.

O úspěchu se zvířaty by se mohli dělit i reklamní mágové v Česku. Zatímco před lety se staly fenoménem roztomilé Čivavy, v současnosti je populární nehezký pes, který v reklamě symbolicky šišlá.

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie

Autor: