Hned pod čtyřmi filmy, které letos přišly do kin, je podepsán plodný autor Marek Epstein: Vrásky z lásky, Signál, Posel a Ve stínu. Scénáře samozřejmě nevznikaly ve stejnou dobu a ne všechny jejich výsledné podoby jsou výhradně Epsteinovým dílem, přesto jde o výkon co do kvantity obdivuhodný.
Dva ze jmenovaných filmů lze také zařadit k tomu lepšímu, co v roce 2012 čeští filmaři divákům naservírovali. Thriller Davida Ondříčka Ve stínu zasazený do 50. let byl poslán do (brzy dobojované) bitvy o Oscara. Nutno ovšem říci, že scénář není v tomto (na české poměry) velkofilmu nejsilnější složkou.
RECENZE: |
Snímek Posel se režisérovi Vladimíru Michálkovi vyloupl jako docela sevřený příběh s určitou výpovědí a filmařskou kvalitou - přesto přece jen příliš "malý" na to, aby po všech stránkách ustál nasazení v běžné distribuci.
RECENZE: |
Jednoocí králové
O zcela přesvědčivý či alespoň bezchybně fungující původní scénář se bohužel většinou nemohly opřít ani další české filmy, které přitom tvoří to relativně nejlepší z úrody loňského roku.
Bohdan Sláma nabídl divákům snímek Čtyři slunce, který předtím představil na festivalu v Sundance - a skutečně lze najít důvody, proč tento film na světovou scénu patří. Na druhé straně při srovnání s tím nejlepším ze Slámovy tvorby je dojem ze Čtyř sluncí přece jen poněkud rozpačitý.
RECENZE: |
Chytrou a zároveň přiměřeně lidovou komedii Okresní přebor natočil Jan Prušinovský - byť při tom co do zdařilosti zaostal za některými epizodami svého stejnojmenného televizního seriálu.
RECENZE: |
Zvláštní pozici má snímek Jana Hřebejka Odpad město smrt, který je "pouze" filmovou adaptací inscenace Divadla Komedie. Jde ovšem o velmi zdařilou ukázku toho, jak by taková adaptace měla vypadat.
RECENZE: |
Dosti výrazně se i letos uplatnily dokumenty, i když zdaleka ne všechny nutně musely do kin přijít. Pochyb o tom nicméně není v případě sběrného dokumentu Davida Ondříčka Láska v hrobě.
RECENZE: |
A že silný dokument se nemusí zrodit jen z tragédie, přesvědčivě ukázal svěží fotbalový snímek Dva nula.
RECENZE: |