Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Hlídejte si oblečení, můžete jím podporovat ultrapravici

Česko

  7:00
PRAHA - Po celé republice běží kampaň, která varuje před módou pravicových extremistů. Někteří lidé se totiž prý oblečením hlásí k ultrapravici, aniž by o tom věděli. Kampaň připravil Český helsinský výbor, zaplatil ji stát.
Neonacisté (ilustrační foto)

Neonacisté (ilustrační foto) foto:  František Vlček, Lidové noviny

Některé populární značky oblečení totiž představují takřka uniformy příznivců ultrapravice a běžní zákazníci o tom nemají tušení.

Kampaň „Víš, co nosíš?“ upozorňuje například na značky Thor Steinar, Eighty Eight nebo Lonsdale. „Ne všechno, co ti sluší, sluší tvému image. Nepodporuj neonacisty! Nenos jejich oblečení!“ varují červenočerné letáky a samolepky, které jsou k vidění po celé republice. Kampaň proti ultrapravici


„Klasického skinheada už téměř nepotkáte. Móda ultrapravice je teď mnohem nenápadnější,“ říká odborník na extremismus Miroslav Mareš.

"To má být vtip? Já a sympatizant extrémní pravice? Vůbec nevím, odkud to triko mám a co je na něm," reagoval vloni bývalý poslanec Jan Morava.

Vyšlo totiž najevo, že se v dokumentu reportéra Janka Kroupy o špinavém pozadí české politiky mihnul v tričku Thor Steinar, módní značky oblíbené neonacisty. Toto zjištění před rokem ale poněkud zapadlo v celé aféře kompromitujících materiálů.

Lidí, kteří nevědomky nosí oblečení charakteristické pro ultrapravici, je ale mnoho.

Více o neonacistických značkách si přečtěte v sobotním vydání deníku

Autoři:

Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!
Dětský šampon, který neštípe v očích: Přečtěte si!

40 uživatelů eMimina se pustilo do testování jemného šamponu KIND od značky Mádara, který je vhodný pro miminka už od prvních dnů. Jak si šampon...