Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Honda Civic: Futuristický praktik

Ekonomika

  7:00
Devátá generace Hondy Civic staví na přednostech předchůdce. Umí stejná kouzla, ale poměr priorit se trochu pomíchal – zasáhla do něj honba po nízkých emisích. Neotupěla tím příliš?

Předchůdce tohoto Civicu byl tak futuristický, že si vysloužil přezdívku UFO. Odvaha se vyplatila, originální tvary neomrzely, a tak Honda v daném směru pokračuje. Také nový Civic vypadá „kosmicky“, zvenku i uvnitř. Palubní deska obtékající řidiče má zvláštní, ale funkční tvar, zvyknete si na ni rychle.

Hlavně na digitální rychloměr opět těsně pod oknem, co nejblíže zornému poli řidiče. Jen ovladače klimatizace jsou utopené za řadicí pákou, která je sympaticky blízko příjemnému volantu. Také sedačky jsou vynikající, v nejvyšší výbavě mají dokonce elektricky ovládané stahování bočnic.

ČTĚTE TAKÉ:

Prostoru je v novém Civicu průměrně a sedí se dost vysoko. Vysocí řidiči nechť raději oželí střešní okno, měli by hlavu příliš blízko. Pod předními sedadly je totiž nádrž, která uvolnila místo vzadu na nejefektnější trik známý od předchůdce: unikátní „kouzelné“ zadní sedačky. Pod nimi nic není, takže mohou mít sedáky, které lze vyklopit směrem vzhůru a připlácnout k opěradlům.

Tak získáte prostor k převozu vysokých předmětů na šířku, třeba jízdních kol.
K tomu je tu obří kufr, který nemá mezi hatchbacky nižší střední třídy konkurenci. Pokud nestačí, přijdou ke slovu opět kouzla se zadními sedačkami. Při sklápění opěradel se sníží sedáky, a vznikne tak rovná plocha navazující na dno kufru. Pod ním je další prostor uvolněný rezervou, kterou nahradila lepicí sada.

Honda Civic

Kufr by nemohl být tak velký, kdyby Civic neměl vzadu opět jednodušší vlečenou nápravu. Je totiž prostorově nenáročná, navíc levnější. Tohle řešení však vyvolává otázku, zda bude Honda jezdit tak dobře jako její nejlepší konkurenti s vyspělejšími víceprvkovými nápravami. Předchůdce se je snažil dohnat tvrdým pérováním, které však fungovalo jen na hladkých silnicích. Dopadlo to dobře: nový Civic je nejen mnohem komfortnější, ale také schopnější a stabilnější.

Výtečně funguje i na rozbitých českých silnicích, kde ten minulý při rychlé jízdě odskakoval. Je to auto, se kterým se dobře sveze i náročnější řidič. Na toho se v Hondě stále myslí – řazení krátkou pákou je snad nejpřesnější ze třídy, pedály taktéž precizní a v lehkém řízení zůstala vyváženost i trocha citu. Ovládání Civicu je krásně plynulé a přirozené.Honda proslula také svými točivými benzinovými motory – a právě osmnáctistovka byla tím nejoblíbenějším.

Honda Civic

Nyní je mnohem tišší než dříve, má stop-start a úsporný eko-režim, kdy ale až nepřirozeně zleniví. Jinak čtyřválec rychle reaguje na plyn a rád se vytáčí, ale už není tak výrazný ve vysokých otáčkách, trocha nadšení se vytratila. Důvodem jsou velice dlouhé převody, součást řešení vedoucího ke snížení spotřeby. Ta je skutečně vynikající, při běžné jízdě motor upíjí kolem šesti litrů na sto kilometrů.

Nový Civic se zbavil většiny chyb svého předchůdce. Je to komfortnější, schopnější a úspornější auto, které nabídne více technických hraček. Jen už vás nezamrazí v zádech, když jeho motor pořádně vytočíte.

Autor: