17. listopadu 2013 15:50 Lidovky.cz > Zprávy > Dobrá chuť

Hosty odradí neochotný
personál víc než špatné jídlo

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Jídlo (ilustrační foto) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Jídlo (ilustrační foto) | foto: Shutterstock
PRAHA Hosty dokáže od návštěvy restaurace odradit spíše nevhodné chování personálu než špatné jídlo. Přístup personálu dokáže zážitek v restauraci znechutit téměř polovině hostů (46 procent), zatímco špatné jídlo jako nejhorší prohřešek uvedla čtvrtina respondentů. Vyplývá to z průzkumu restauračního rezervačního portálu Restu.cz.

Nespokojenost Češi nejčastěji vyjádří tím, že obsluze nedají spropitné, nebo se již neobjeví. Třetina si je ochotna stěžovat.

ČTĚTE TAKÉ:

Nejhoršími prohřešky personálu jsou arogance, neochota a nevšímavost. Žoviální až vlezlý přístup k zákazníkovi jsou Češi naopak schopni číšníkům spíše odpustit. "Pro restauratéry je lepší vzít nezaučeného brigádníka, který ale dělá práci s láskou, než otráveného číšníka či číšníci. Ti jsou totiž schopni zabít tržby během krátké doby,” komentoval výsledky šetření zakladatel Restu.cz Pavel Suchánek.

Zakouřenost je horší než nečistota

Mezi další nešvary, které návštěvníkům v restauračních zařízení vadí, jsou podle průzkumu zakouřené prostory, které uvedlo 15 procent dotazovaných, zatímco deset procent na prvním místě kouká na čistotu lokálu a sociálních zařízení. Negativně naopak lidé příliš nevnímají neobměňovaní jídelního lístku. Stále stejnou nabídku jídel by své oblíbené restauraci odpustila nadpoloviční většina hostů.

Pokud český host není spokojen, potom to nejčastěji řeší tím, že nedá obsluze žádné spropitné. Takový přístup volí 41 procent lidí. Důležitým signálem pro restauratéry je fakt, že čtvrtina Čechů si otevřeně nestěžuje, ale už nikdy do stejné restaurace nepřijde. Sedm procent je ochotno o svých špatných zkušenostech napsat recenzi na internetu a pouhá dvě procenta nespokojených hostů si nechá zavolat vedoucího restaurace.

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz