Ochránci lidských práv amerického výrobce kritizují, že takovou reklamou podkopává úsilí indické vlády omezit rostoucí počet sexuálních útoků na ženy. Ford se od reklamní kampaně distancoval.
ČTĚTE TAKÉ: |
Reklama podle serveru britského listu The Daily Telegraph vznikla v indické reklamní agentuře JWT. Na internetu se objevila nedlouho poté, co indický parlament schválil zákon, který zavádí tvrdší tresty. Pachatelům nyní hrozí i trest smrti za hromadné znásilnění a sexuální útoky, které skončí trvalým poškozením zdraví oběti nebo její smrtí.
Obrázek kromě tří spoutaných vnadných žen zachycuje i kontroverzního italského expremiéra Silvia Berlusconiho, který v současnosti stojí před soudem kvůli sexuálnímu skandálu s mladou marockou tanečnicí Ruby. Politik se v reklamě otáčí z místa spolujezdce a na prstech ukazuje písmeno "V", zatímco průvodní text po obrázkem praví: "Nechejte obavy za sebou s mimořádně velkým zavazadlovým prostorem (vozu) Figo".
Organizace na ochranu ženských práv protestují
Reklama po zveřejnění vyvolala nespokojené reakce skupin na ochranu práv žen. Členové těchto skupin automobilku viní z necitlivého načasování a sexistického pohledu, který ženu přirovnává k zavazadlu. Reklamu kritizovala také bývalá náměstkyně z Berlusconiho někdejšího kabinetu Daniele Santancheová. Zachycovat ženy jako vězně v autě je podle ní "stupidní".
Násilí na ženách se stalo v posledních týdnech v indické společnosti vážným problémem. Rozhořčení veřejnosti vyvolalo prosincové znásilnění a vražda studentky v autobusu v Dillí.