19. března 2017 6:00 Lidovky.cz > Zprávy > Design

Návštěvníci Fashion Weeku se převlékají po dvou hodinách. V Praze začal festival módy

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Mercedes-Benz Prague Fashion Week | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Mercedes-Benz Prague Fashion Week | foto: Yan Renelt, MAFRA
Praha V hlavním městě lze nyní potkat zvýšenou koncentraci extravagantně oblečených lidí. Právě se totiž odehrává jarní edice týdne módy Mercedes-Benz Prague Fashion Week (MBPFW). Jeho návštěvníci jsou ukázkou nejaktuálnějších trendů světové módy – obří péřové bundy, teplákové soupravy a modely tenisek, které byly populární naposledy v 90. letech.

Pokud na vás v okolí obchodního centra Kotva míří fotoaparátem muž s tmavým plnovousem, s velkou pravděpodobností váš portrét obletí sociální sítě Facebook a Instagram. Jedná se totiž o jednoho z nejslavnějších street stylových fotografů světové módy, Adam Katz Sindinga. Do Prahy přijel fotografovat outfity návštěvníků nejsledovanější módní akce roku.

Organizátoři letošního MBPFW, producent akce Václav Dejčmar a kreativní ředitel Lukáš Loskot, zůstali věrni obchodními domu Kotva (na podzim se týden módy uskutečnil v garážích centra) a přehlídky přesunuli do třetího patra, kde se modelky prochází přímo mezi diváky.

Mercedes-Benz Prague Fashion Week
Mercedes-Benz Prague Fashion Week

První přehlídkový blok zahájil v sobotu slovenský návrhář Miro Sabo, jež má za sebou stáž v ateliéru Rafa Simonse, kreativního ředitele domu Dioru v letech 2012 až 2015. Následovala návrhářka Daniela Pešková. Oba designéry spojoval prvek extrémně dlouhých rukávů a roztřepených lemů. Zatímco Sabo sportovněji laděnou kolekci ozdobil nášivkami superhrdiny Batmana, Pešková byla věrná jednoduchosti a využila především struktury samotného materiálu.

(Ne)chtění blogeři

Kromě celebrit a zahraničních nákupčích nechybí v prvních řadách ani hvězdy českého internetu Teri Blitzen či Annet Charitonová. Právě loni redakce módního časopisu Vogue ostře vystoupila proti účasti blogerů a youtuberů na týdnech módy, neboť z původně obchodní příležitosti vytváří svými extravagantními outfity spíše akci pro VIP osobnosti než čistě byznysovou událost. Kvůli marketingovým strategiím jsou často influenceři (uživatelé sociálních sítích s vysokým počtem fanoušků) usazování do prvních řad, které ještě před několika lety patřily výhradně šéfredaktorům módních magazínů.

Ačkoli se Blitzen účastnila sobotních přehlídek v lehkých šatech a chlupatém kabátu, Charitonová naopak pozornost přítomných fotografů přitahovala červeným overalem Laformela a vysokým účesem. Tuzemští influenceři jsou však již přirozenou součástí českého týdne módy, neboť samotná akce nabyla na své obchodní důležitosti teprve před třemi lety, kdy již tuzemští blogeři a youtubeři byli s módními značkami pevně provázáni.

Sobotní program dále pokračoval značkou Laformela s jejím typickým rukopisem - unisexové mikiny, skládané sukně a výrazné pásky. Československé trio návrhářů se již dvakrát prezentovalo v pařížském showroomu Other/Wise. Jeho majitel, nákupčí Tomi Paull, se letos přijel podívat na pražský týden módy již potřetí.

Laformele v sobotním odpoledni sekundovalo česko-italské duo Alter Era. Ve své práci opět upřednostnilo hru s geometrickými potisky. Od předchozí kolekce, vzdušné a dívčí, je však tato mnohem temnější s prvky vojenských uniforem. V zářijové edici MBPFW byla značka dvou návrhářek nejvíce chválena Doshaburi Yoshimitsou, nákupčím a majitelem butiku v Barceloně. Yoshimitsu se však letos pražského týdne módy neúčastní.

Kolik outfitů máš, tolikrát jsi člověkem

Specifikem návštěvníků letošního MBPFW je dechberoucí frekvence změn oblečení. Pokud vás jeden z návštěvníků zaujal svým khaki vojenským kabátem, o dvě hodiny později ho pravděpodobně potkáte v modrém overalu. Oblečení mezi přehlídkami převlékají novináři, blogeři i samotní nákupčí.

První den přehlídek zakončil slovenský módní dům Nehera, který na přehlídkové molo vyslal kromě mladičkých modelek i zralé ženy. Jednou z nich byla uznávaná stylistka a kadeřnice Martina Matyášová. Nehera je nejúspěšnější módní slovenská značka, o které píše americký časopis Vogue, oblékají ji hollywoodské hvězdy a od září 2015 je její přehlídka i na programu pařížského týdne módy. Původní módní dům z 30. let Jana Nehery vlastnil ve své největší slávě 130 obchodů v Evropě, Africe i USA. V roce 2014 značku vzkřísil podnikatel Ladislav Zdút. Kolekce Nehera vznikají mezi sídly v Bratislavě a Paříži pod vedením návrháře Samuela Drira, který má zkušenosti i z módního domu Hermes.

Na nedělním programu MBPFW je prezentace úspěšných módních matadorů Petry Ptáčkové a značky Chatty, nadějného studenta Jana Černého nebo přehlídková premiéra pánské konfekce Blažek. Přehlídky budou v rámci MBPFW pokračovat až do úterý.

  • 1Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz