Jiří Paroubek využil toho, že Kartinki před pár měsíci ukončily činnost, a nápad jim bezostyšně ukradl. Na programové konferenci v Pardubicích sice socialisté představili odpovědi na každé téma, ale to opravdové maso, abychom se drželi metaforiky z RaJ, bezpochyby představují letáky modrého supermarketu ODS Hypercena („Táhneme ceny nahoru“).
Sociálnědemokratickému spotřebiteli názorně připomenou, jakou Topolánkova vláda zavedla v zemi drahotu. Je tam všechno: kuře, chléb kmínový, pšeničná mouka, olej i pivo, vždy s přehledně uvedenou oranžovou cenou a modrou cenou pro snadné srovnání. I lahví rumu bylo možno se opít o 25 korun levněji. A tak bych mohl pokračovat!
Ze sociální demokracie se stala naprosto reakční strana. Jejím krédem je odpor vůči všem novotám a slibuje, že vrátí čas zpátky před vládu ODS.
V normálních dobách by na to slyšela jen menšina permanentně naštvaných, negativistických a ustrašených voličů. Však se také Paroubek před časem podřekl, že je třeba počítat s tím, že dopady reforem na střední vrstvy nebudou tak katastrofální. Teď k nám ale naplno vtrhl spásný (pro Paroubka) celosvětový růst potravin. A Paroubkovo vypravování nikdo nebude zpochybňovat, neboť Topolánek své reformy dávno přestal hájit.
Socialisté se ještě musí vypořádat s překážkou, že jejich typický volič se tradičně ke krajským a senátním volbám neobtěžuje chodit. Proto se z nich snaží udělat plebiscit o vládě, proto se hejtmani ODS utíkají k naprosté bezobsažnosti.
Teď ještě aby se neozval někdo další a nepřipomněl Paroubkovi: nabízíte litr mléka za 13,50? To je toho, za nás stál 3,10 a ta samoobsluha nám patřila!