7. září 2010 21:45 Lidovky.cz > Zprávy > Kultura

Jean Reno jako nový Kmotr?
Kritika film 22 výstřelů nešetří

Filmová klapka (ilustrační foto) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Filmová klapka (ilustrační foto) | foto: Shutterstock
PRAHA Do prostředí mafie působící ve francouzském přístavním městě Marseille zavede diváky thriller 22 výstřelů. Gangstera na odpočinku, kterého dostihne jeho minulost, v něm hraje charismatický herec Jean Reno. Kritika však příběhu z marseillského podsvětí vyčítá předvídatelný děj a přemíru otřepaných klišé. Do českých kin film zamíří 9. září.

Reno hraje bývalého mafiána Charlyho Matteie, který po tři roky vede klidný život v ústraní a věnuje se své rodině. Minulost ho ale dožene, když se náhle objeví jiný mafián a zároveň jeho kamarád z dětství Tony Zacchia, s nímž si kdysi přísahal věrnost na život a na smrt. Ten však na svého bývalého kumpána pošle nájemné zabijáky, kteří Matteiho přepadnou na parkovišti a zasáhnou 22 kulkami. Mattei však střelbu zázračně přežije a Zacchiovi začne připravovat krutou pomstu.

Ambice stát se novým Kmotrem
Režisér Richard Berry staví děj na části románu L´Immortel. Film je prý fikcí založenou na faktech a realitě každodenního života. Recenze v anglicky psaných médiích, které sleduje specializovaný server rottentomatoes.com, nejsou příliš příznivé. Označují ho za sice "elegantně natočený, ale zoufale nevyvážený" thriller, který se snaží stát novým Kmotrem, ale nikdy se mu k tomuto cíli nepodaří přiblížit.  Ocenění se ale dostalo akčním scénám plným adrenalinu a zvláště automobilovým honičkám. V celkovém hodnocení však přesto od kritiků získal slabých 33 procent.

Také čeští přispěvovatelé serveru csfd.cz nejsou příliš nadšení. Snímek je podle některých "neuvěřitelná nuda plná zatmívaček, flashbacků, náhod a rádoby tvrdých scén i keců". Podle dalších diváků by si tento mafiánský snímek "zasloužil větší příběhovou prokreslenost". Scény jsou prý v první polovině "poslepované, předvídatelné a odtažité", takže divák je jen minimálně vtažen do děje.

ČTK