Kapitánovi, který je obviněn z mnohonásobného zabití z nedbalosti, hrozí mnoho let vězení kvůli odpovědnosti za smrt 32 obětí tragédie z letošního ledna. Na palubě luxusního výletního parníku bylo při jeho najetí na mělčinu 4200 pasažérů a členů posádky.
Schettino dnes požádal vyšetřující soudkyni Valerii Montefoschiovou o slovo a pak se hájil, že v osudnou noc učinil vše pro záchranu pasažérů.
Obhájci obžalovaného předkládali dokumenty a údajné důkazy o jeho nevině. Za katastrofu podle nich může především spoluobviněný indonéský kormidelník Costy Concordie. Podle obhájců nerozuměl rozkazům kapitána, který jej žádal, aby kormidlo v osudnou chvíli stočil doleva, a odvrátil tak hrozící náraz lodi na skalisko u toskánského ostrova Giglio.
ČTĚTE TAKÉ: |
Schettino prý udílel příkazy v angličtině, ale Indonésan jim zjevně nerozuměl. Někteří členové posádky podle obhajoby neuměli italsky, ani anglicky. Schettinova obhajoba rovněž kritizovala provozovatele luxusního parníku, společnost Costa Crociere. Šéf krizového řízení společnosti prý příliš dlouho otálel s oznámením nehody a s žádostí o vyslání tažných lodí.
Počátkem týdne experti u soudu kapitána kritizovali za to, že při ztroskotání lodi příliš dlouho váhal s jednotlivými příkazy, jimiž mohl rozsah katastrofy zmírnit. Údajně také lhal úřadům o situaci.