Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Letadlo plné Čechů uvízlo v Dubaji. Zůstali jsme bez pomoci, tvrdí

Česko

  12:59
PRAHA - Více než stovka Čechů, kteří se vracejí ze Srí Lanky a Malediv, uvízlo kvůli poruše letounu společnosti Travel Service v Dubaji na letišti Al Maktoum. Podle jedné z cestujících firma i přes poruchu rozhodla, že letadlo poletí, odstavila ho až v Dubaji. Pasažéři tam přes noc uvízli bez ubytování a informací. Firma se ale brání, že udělala maximum.

Letadlo Travel Service foto: www.airways.cz

"Travel Service z nás děla idioty. Letí letadlem, které má menší dolet, než máme letět, tudíž nemá žádné rezervy například v případu bouře. Nechci si představit, co by se stalo.  Z letadla už na Maledivách teklo palivo, když na to někdo upozornil, smáli se," popsala serveru Lidovky.cz jedna z cestujících. Palivo podle ní bylo na palubě cítit.

ČTĚTE TAKÉ:

Boeing 737–800 přistál na letišti v Dubaji ve středu ve 22 hodin místního času (19 hodin našeho času), kde cestující uvízli. Let byl totiž odvolán, když se letoun chystal na vzlet.

Cestující tvrdí, že přes noc zůstali bez pomoci. "V Dubaji nás nechtějí ubytovat, i když podle všeho máme dostat hotel. Travel Service nechce platit. Po osmi hodinách někteří lidé obsadili letadlo, když nám umožnili si dojít pro osobní věci, a nechtěli z něj vylézt, dokud jim kapitán neslíbí hotel," stěžuje si pasažerka.

Udělali jsme maximum, tvrdí firma

Před plánovaným odletem z Dubaje  ( 21.50 hod.míst.času) byla u letadla Boeing 737 – 800 ( letadlo 3 roky staré) zjištěna technická závada na palivovém systému. Bezpečnost cestujících a posádky je vždy prioritou.

Letadlo muselo být  odborně prohlédnuto  a na odstranění závady okamžitě začali pracovat technici. Bohužel se ukázalo, že odstranění technic.závady vyžaduje dlouhou dobu, rozhodli jsme se vypravit do Dubaje náhradní letadlo  (plán.přistání v Dubaji ve 13.15 hod.míst.času).

Během čekání na náhradní letadlo bychom 127 cestujícím rádi poskytli ubytování na hotelu, bohužel z důvodu velké časové náročnosti imigračních procedur (cestující nemají víza pro vstup do země a je nutno vyřídit vstup.víza pro 127  cestujících) jsme tuto variantu nemohli realizovat a cestující zůstali během čekání na náhradní letadlo v tranzitní zóně letiště.  Věřte, že jsme dělali maximum.
Cestujícím jsme na letišti poskytli  asistenci a zajistili možnost občerstvení každé dvě hodiny.
Všem cestujícím se za komplikace a zpoždění velice omlouváme.

text: Travel Service

Cestující jsou navíc v pasti, nemohou opustit letiště. "Tranzitní vízum nám nikdo nezaplatí, takže nemůžeme na hotel. Kapitán slíbil místnost s občerstvením, kde budeme sami, ale nic se neděje," zlobí se pasažérka.

Zaměstnanci společnosti navíc cestujícím údajně nedávají pravdivé informace. "Než nás vyhodili z letadla kvůli poruše, řekli: 'Čekáme na dokumenty k odletu, řekli nám, že to bude trvat jen pár minut',"zlobí se Kůsová. S ostatními hodlá Travel Service žalovat.

Letecká společnost ale považuje informace od cestujících za lži. "Před plánovaným odletem z Colomba při  pojíždění došlo u jedné z cestujících ke zdravotní indispozici a byl nutný lékařský zásah, což způsobilo zpoždění hodinu a padesát minut," brání se mluvčí společnosti Vlaďka Dufková.

Problémy s palivem letoun podle ní skutečně měl, ale až v Dubaji, proto byl odlet zrušen. "Letadlo muselo být  odborně prohlédnuto a na odstranění závady okamžitě začali pracovat technici. Bohužel se ukázalo, že odstranění závady vyžaduje dlouhou dobu, rozhodli jsme se proto vypravit do Dubaje náhradní letadlo, které by tam mělo být ve 13:15 místního času," slibovala Dufková. Pasažéři nakonec odlétli ve čtvrtek po obědě našeho času.

S ubytováním prý společnost pro cestující udělal maximum možného, pro opuštění letiště totiž neměli potřebná víza. "Během čekání na náhradní letadlo bychom 127 cestujícím rádi poskytli ubytování v hotelu. Bohužel z důvodu velké časové náročnosti imigračních procedur jsme tuto variantu nemohli realizovat a cestující zůstali během čekání na náhradní letadlo v tranzitní zóně letiště. Cestujícím jsme na letišti poskytli  asistenci a zajistili možnost občerstvení každé dvě hodiny," vysvětlila mluvčí. V Praze by podle ní pasažéři měli přistát v 18:15.

Autoři: ,

Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko
Měsíc bez starostí s BEBELO® Milk 2: Vyhrajte zásobu mléka pro miminko

Zajistěte svému miminku to nejlepší hned od začátku s BEBELO® Milk 2, které je pečlivě vyvinuté pro harmonický růst a vývoj vašeho dítěte. Mléko...