„Viděla jsem jiskry, seděla jsem přímo nad tím. Občas asi něco blaflo,” popsala pro server Lidovky.cz dramatickou situaci jedna z cestujících Lucie Pokorná. Ta byla jednou z těch, které se posádka vyptávala, co z okna nad křídlem viděla.
„Když začali říkat, ať si lidé sundají boty s podpatky, brýle a začali nám ukazovat, jak si sednout a kam dát hlavu, říkala jsem si, že to bude hodně špatné,” přiblížila Pokorná a dodala, že posádka byla profesionální. „Přistání bylo nádherné, lepší než od některých kapitánů, kterým fungují oba motory,” vylíčila.
Jeden z cestujících byl i zástupce ředitele Ústavu mezinárodních vztahů v Praze Michal Kořan. Na svém twitterovém účtu psal o požáru pravého motoru. Pochválil posádku airbusu za profesionální chování a bezpečné přistání jen s jedním motorem. Serveru Lidovky.cz pak napsal, že „nejzajímavější bylo vystoupení folklórního souboru Písečan, který v letadle cestoval z turné po Taiwanu u brány po přistání :)“.
Podle záznamu hlášení pilota se motor zastavil velmi rychle a v letadle byly cítit vibrace, proto lze předpokládat mechanickou závadu. Podle serveru Airlive.net vydával letoun ČSA velký hluk, proto musela být dráha po přistání uzavřena kvůli inspekci.
#airbus #csa flt to #Prague #emergency landing on one engine #schiphol,fire on right engine,very professional crew pic.twitter.com/4ItP48zqW8
— Michal Koran (@MichalKoran) November 1, 2015
Letoun ČSA s označením OK-MEK je Airbus A319, patřící do stejné „rodiny“ airbusů jako A321, který se v sobotu zřítil nad Sinajem. Stroj ČSA v neděli večer po vyhlášení stavu nouze dolétl kousek za německé hranice a pak se vrátil do Amsterodamu. Zvukový záznamu vyhlášení Mayday si můžete poslechnout zde.