Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Lidem už vadí i reklamy na internetu, přesto podle nich nakupují

 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy
16. února 2011   12:04 | Lidovky.cz
Link
Link
PRAHA - Stále více Čechům vadí reklama na internetu, která obtěžuje už zhruba třetinu lidí. Za poslední čtyři roky se podíl Čechů přesycených internetovou reklamou například ve formě banneru zvýšil o sedm procentních bodů. Vyplývá to z letošního výzkumu Češi a reklama, který dnes zveřejnila společnosti Factum Invenio.

Češi jsou podle tohoto průzkumu reklamou přesyceni a nejvíce jim tradičně vadí reklama v komerčních televizních stanicích. Naopak méně intenzivněji lidé vnímají reklamu v rozhlase, denním tisku a časopisech.

"V posledních letech můžeme sledovat nárůst přesycenosti reklamou na internetu. Každý třetí občan z populace má pocit, že je této reklamy příliš mnoho," stojí v tiskové zprávě společnosti Factum Invenio.

Čtěte také

Nejvíce lidem (34 procent) vadí reklama, která překrývá původní obsah internetových stránek. Následuje reklama vyskakující automaticky v novém okně (32 procent) a reklamní banner (30 procent). Spam obtěžuje 29 procent lidí.

Reklama vysílaná televizní stanicí Nova podle letošího průzkumu vadí 83 procentům a na Primě 78 procentům lidí. Při sledování České televize má pocit, že reklamy je příliš mnoho, zhruba každý druhý občan. Reklamou v časopisech je přesyceno 38 procent lidí. Reklama v novinách vadí 32 procentům a v rozhlase 28 procentům lidí

Podle reklam nakupuje stále více Čechů

Reklama má ale paradoxně stále větší vliv na nákupní chování Čechů. Podle reklamy nakoupilo zboží 43 procent lidí, což je nejvyšší podíl od prvního měření z roku 1994, kdy tento ukazatel činil 37 procent a v následujících letech značně kolísal. Vyplývá to z letošního výzkumu společnosti Factum Invenio. Naopak žádné zboží na základě reklamy v poslední době nekoupilo 48 procent Čechů, tedy nejméně od roku 1994.

Prezidentka České marketingové společnosti Jitka Vysekalová dnes novinářům řekla, že podíl lidí, kteří podle reklamy v poslední době nakoupili zboží, může být ve skutečnosti vyšší než uváděných 43 procent. Část zákazníků si totiž vliv reklamy nemusí uvědomovat, nebo si ho není ochotna přiznat.

Lidovky.cz, ČTK
diskuse (1)
Poslat mailem
Vytisknout
Tip redakci

Řecko, Jižní Egeis - Rhodos
Řecko, Jižní Egeis - Rhodos

last-minute, all inclusive, letecky, 12 dní

cena za osobu od
15 990 Kč

Kypr, Severní Kypr
Kypr, Severní Kypr

last-minute, all inclusive, letecky, 8 dní

cena za osobu od
13 990 Kč

Počet příspěvků: 1, poslední 06.11.2012 12:53 Zobrazuji posledních 1 příspěvků.

Zpátky do historie!

Články jsou řazeny podle čtenosti.

Máte mazlíčka?

Přihlašte domácího miláčka do souboje domácích mazlíčků.