9. září 2008 16:11 Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Lidovci to Evropě osladit nechtějí

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 21Diskuse
Předseda KDU-ČSL Jiří Čunek vystoupil na tiskové konferenci po zasedání předsednictva a celostátního výboru strany. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Předseda KDU-ČSL Jiří Čunek vystoupil na tiskové konferenci po zasedání předsednictva a celostátního výboru strany. |
PRAHA Vládní koalice není jednotná v názoru na kampaň k českému předsednictví v Radě EU. Lidovci se dnes distancovali od spotu Evropě to osladíme. Nelíbí se jim její heslo a vyzvali koaliční partnery, aby s nimi víc o přípravě předsednictví komunikovali.
Zpracovatelé se podle něj snažili být zajímaví a výjimeční, přesto je těžko přeložitelný slogan "naprosto nevhodně zvolený", uvedl Čunek. Lidovecký celostátní výbor přijal usnesení, aby vláda nadále, co se týká propagace českého předsednictví v EU, postupovala jednotně.

"Vláda ani koaliční partneři nebyli informováni o této aktivitě úřadu vlády a především ministra pro Evropu Alexandra Vondry. Všichni jsme se jen divili, co za kampaň to je," poznamenal Čunek. "Nepoužil bych tato slova," odpověděl pak na otázku, zda to kvůli kampani nyní lidovci "osladí" naopak Vondrovi.

Podobu kampaně a televizní spot představila vláda minulý týden. Premiér Mirek Topolánek tehdy uvedl, že dvojsmyslné a poťouchlé heslo by mělo být chápáno především v pozitivním smyslu. Objevuje se i ve spotu, v němž hraje sedm českých osobností, které se podle vlády staly tvářemi předsednictví.

Podle lidoveckého předsedy je důležité, aby byly koaliční strany dopředu informovány o dalších vlnách kampaně a nebyly pak zbytečně překvapovány. "Mnohé se dá změnit," poznamenal Čunek.

Propagační klip


Kampaň nese název Tváře českého předsednictví a záměrem vlády je vzbudit zájem občanů o nadcházející předsedání v EU. Cílem první fáze kampaně má podle jejích autorů být originální a zábavnou formou upoutat pozornost a vzbudit zájem Čechů o předsednictví.

K autorství nápadu s kostkou cukru se přihlásil Vondra. "Někteří skeptici říkají, že se tam (v předsednictví) rozpustíme jako kostka cukru v čaji. My přece nejsme kostkou cukru, ale my jsme ji vynalezli. A i kdybychom byli tou kostkou cukru, naší ambicí by mělo být trochu ten čaj osladit," uvedl při představení kampaně.

Odborníci na média a reklamu však pojetí kampaně hodnotí spíše kriticky. Například dlouholetý šéf Asociace komunikačních agentur a nynější pedagog Vysoké školy ekonomické Jiří Mikeš heslo považuje heslo přímo za kontraproduktivní. Kriticky na kampaň pohlíží i opozice.
Lidovky.cz
  • 21Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!