Komerční stanice Nova i Prima už dřív oznámily, že takovou možnost chtějí brzy začít využívat.
Reálné zboží by se nově mohlo objevovat ve filmech, seriálech a sportovních i zábavních pořadech. Výrobky by ale měly být přirozenou součástí děje (například auto určité značky, v němž některá z postav přijede), ne aby se o nich samoúčelně mluvilo a tak se výslovně nabádalo k jejich koupi.
Na to, že se ve filmu či seriálu propagují konkrétní výrobky, musejí být diváci výslovně upozorněni na začátku nebo na konci pořadu, třeba v závěrečných titulcích.
Product placement přitom nesmí být součástí pořadů pro děti. Zakázán je i v případě cigaret a tabákových výrobků i léků jen na předpis.
Zmíněnou směrnicí se podobná regulace, jaká se dnes vztahuje na klasické televizní vysílání, rozšiřuje i na video na internetu. Podle EU proto, aby televizní vysílání nebylo proti zatím neregulovanému videu na webu v nevýhodě a aby i na internetu byli chráněni spotřebitelé.
Nově tak třeba poskytovatelé klipů obsahujících pornografii a hrubé samoúčelné násilí budou muset zajistit, aby si taková webová videa nemohly volně prohlížet děti.
Rada pro vysílání, jež dosud dohlížela na televize a rádia, začne regulovat i video na webu. Zároveň ale zákon dává internetovým médiím možnost ustavit si samoregulační orgány, k jejichž názorům bude muset rada při udělování sankcí přihlížet. Weboví vydavatelé a inzerenti si už takovou komisi ustavili.
Princip samoregulace podpořil i premiér Jan Fischer. "Jsem dalek toho, abych si myslel, že všemocná rada do toho bude vstupovat se znalostí všeho. Samoregulace jsou stejně významné a stejně prospěšné," řekl LN, "technologie k nim stejně postupně povedou, že nebude ani v moci rady sahat úplně do všeho."
Směrnici EU musí Česko jako ostatní členské země zavést do svého práva nejpozději v prosinci. Vláda proto navrhla, aby ji poslanci přijali zrychleně, ještě před volbami.