Kdy jste zjistil, že svých šestadvacet umělců neseženete?
Ono to bylo vlastně trochu jinak. Já jsem k tomu naopak přibral další lidi. Krištofa Kinteru, Tomáše Pospiszyla… Dohromady na tom dělalo asi deset lidí. Trochu v tom figurovalo Meet Factory. Zkrátka jsme se společně rozhodli, že to uděláme takhle.
Kdy?
V únoru loňského roku.
Proč jste to neudělali podle záměru, na základě kterého vás vláda vybrala jako autory?
Zjistili jsme, že to takhle bude výrazně zábavnější.
Můžete tedy popsat celou anabázi?
Nešlo o žádné výběrové řízení, jak psala média. Vláda prostě oslovila několik lidí a celý výběr byl dvoukolový. V prvním kole jsme předložili slepý projekt, to znamená jen rámeček s holými zeměmi. Počítali jsme s tím, že povrchy zemí už vytvoří různí umělci z jednotlivých zemí. S tím jsem se dostal do druhého kola, kde už jsem odevzdával konkrétní projekt. A to už byla tahle mystifikace.
Ono to bylo vlastně trochu jinak. Já jsem k tomu naopak přibral další lidi. Krištofa Kinteru, Tomáše Pospiszyla… Dohromady na tom dělalo asi deset lidí. Trochu v tom figurovalo Meet Factory. Zkrátka jsme se společně rozhodli, že to uděláme takhle.
Kdy?
V únoru loňského roku.
Proč jste to neudělali podle záměru, na základě kterého vás vláda vybrala jako autory?
Zjistili jsme, že to takhle bude výrazně zábavnější.
Můžete tedy popsat celou anabázi?
Nešlo o žádné výběrové řízení, jak psala média. Vláda prostě oslovila několik lidí a celý výběr byl dvoukolový. V prvním kole jsme předložili slepý projekt, to znamená jen rámeček s holými zeměmi. Počítali jsme s tím, že povrchy zemí už vytvoří různí umělci z jednotlivých zemí. S tím jsem se dostal do druhého kola, kde už jsem odevzdával konkrétní projekt. A to už byla tahle mystifikace.
Celý rozhovor s Davidem Černým si přečtěte ve čtvrtečním vydání deníku |