Pan Kubík má jistě na svůj názor právo. Já jsem větší optimista, a myslím si, že Zelení si nakonec současné problémy vyřeší. Přese všechno již jsou a zůstanou standardní politickou stranou, jejíž existence je oprávněna trvající, dokonce sílící společenskou objednávkou na řešení již neodkladných, akutních problémů, které jsou pro jiné politické subjekty často spíše okrajovou záležitostí.
Ale musím opravit jeden omyl, týkající se toho rozebírání železničních tratí na Ústecku. Pan Kubík má velmi pravděpodobně na mysli především trať 132 z Děčína do Oldřichova u Duchcova, zvanou Kozí dráha pro její perfektní technické řešení, jímž překonává velké výškové rozdíly. Martin Bursík se osobním dopisem již koncem loňského roku postavil za její zachování a modernizaci. Podpořil tak i zdejší občanská sdružení, která se velmi angažují v boji za její záchranu. Svůj postoj nyní znovu potvrdil.
Jde o složitou záležitost, související s plánovaným dálničním přivaděčem do Děčína, a existuje vážné podezření, že snaha zrušit trať je provázena nezákonnostmi a tlakem vlivné místní ekonomicko-politické lobby, která má zřejmě s okolím dráhy své záměry. Padlo již proto několik trestních oznámení, a k věci se nyní opakovaně vyslovoval i ombudsman Otakar Motejl. Také on poukazuje na řadu nesrovnalostí a podivností, souvisejících jednak se zastavením provozu na dráze loni v prosinci (Ústecký kraj si tu odmítl objednat osobní dopravu), jednak se zrušením mimořádných protestních jízd, které od té doby opakovaně proběhly. Ty objednávali především starostové obcí podle trati, na jejichž názor se při rušení provozu nikdo neptal, natož na názor stovek a tisíců cestujících, kteří dráhu využívali. Po poslední mimořádné jízdě, která se bez problémů konala 31.května, SŽDC náhle oznámila, že trať je technicky nezpůsobilá k dalšímu provozu, a pro jistotu nechala na několika místech odstranit koleje…
Ale musím opravit jeden omyl, týkající se toho rozebírání železničních tratí na Ústecku. Pan Kubík má velmi pravděpodobně na mysli především trať 132 z Děčína do Oldřichova u Duchcova, zvanou Kozí dráha pro její perfektní technické řešení, jímž překonává velké výškové rozdíly. Martin Bursík se osobním dopisem již koncem loňského roku postavil za její zachování a modernizaci. Podpořil tak i zdejší občanská sdružení, která se velmi angažují v boji za její záchranu. Svůj postoj nyní znovu potvrdil.
Jde o složitou záležitost, související s plánovaným dálničním přivaděčem do Děčína, a existuje vážné podezření, že snaha zrušit trať je provázena nezákonnostmi a tlakem vlivné místní ekonomicko-politické lobby, která má zřejmě s okolím dráhy své záměry. Padlo již proto několik trestních oznámení, a k věci se nyní opakovaně vyslovoval i ombudsman Otakar Motejl. Také on poukazuje na řadu nesrovnalostí a podivností, souvisejících jednak se zastavením provozu na dráze loni v prosinci (Ústecký kraj si tu odmítl objednat osobní dopravu), jednak se zrušením mimořádných protestních jízd, které od té doby opakovaně proběhly. Ty objednávali především starostové obcí podle trati, na jejichž názor se při rušení provozu nikdo neptal, natož na názor stovek a tisíců cestujících, kteří dráhu využívali. Po poslední mimořádné jízdě, která se bez problémů konala 31.května, SŽDC náhle oznámila, že trať je technicky nezpůsobilá k dalšímu provozu, a pro jistotu nechala na několika místech odstranit koleje…