Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

Minipivovary: Gambrinus využil naše dobré jméno

Pivo

  5:03
Kampaň „Patron" zřejmě splnila svůj účel. O akci, při níž se nepasterizovaná desítka a nefiltrovaný ležák Gambrinus vydávaly za produkty smyšleného malého podniku, se stále diskutuje. A svaz minipivovarů má jasno. Gambrinus prý cizopasí na jejich pověsti.

Gambrinus, nebo Patron? Záběr z reklamy Plzeňského Prazdroje. foto: Plzeňský Prazdroj

„Tak dlouho nás velké pivovary přehlížely, až musely využít naše portfolio,“ glosuje to s úsměvem Jan Šuráň, prezident Českomoravského svazu minipivovarů. Naráží na fakt, že do nefiltrovaných variant se většina velkých výrobců pustila až v okamžiku, kdy zjistili, že malí producenti s těmito pivy mezi konzumenty zabodovali.

O kampani se podle svých slov dozvěděl od zástupců Plzeňského Prazdroje, patřícího do stejné skupiny jako Gambrinus, těsně před vyvrcholením a odtajněním projektu. Na akci se prý svaz nijak nepodílel. „Gambrinus využil dobré jméno minipivovarů,“ má jasno Šuráň.

Zástupci Gambrinusu tvrdí, že kampaní chtěli dokázat, že i velké podniky dokáží uvařit dobré pivo, které se má pít a hodnotit bez předsudků. A nabourat zažitý model, podle nějž prý pijáci šíří informace o pivu především na základě „povídaček“. Více čtěte zde

Autor: