Letecká společnost, která kvůli incidentu čelí rozsáhlé kritice veřejnosti, na linku z Chicaga do Louisville odbavila více cestujících, než kolik byla kapacita letounu, proto čtyři rezervace následně zrušila. Devětašedesátiletý David Dao odmítl vystoupit, proto ho aerolinky nechaly vyvést ostrahou. Událost vyvolala pobouření a posměch na sociálních sítích.
Odbavení pasažéra pěstmi. Slovník šéfa United Airlines baví lingvisty |
Mluvčí společnosti Megan McCarthyová podle agentury AP nabídla pasažérům bouřlivého letu kompenzaci v hodnotě ceny, kterou za letenku zaplatili. Vybrat si mohou mezi hotovostí, cestovními kredity či takzvanými mílemi, které mohou vyměnit za letenku nebo služby.
Terčem kritiky je i šéf letecké společnosti Oscar Munoz, který nejprve vyvedeného pasažéra označil za rušivého, později se ale omluvil s tím, že podobná událost se již nikdy nebude opakovat.
„Takováhle naše ‚rodina‘ v United není. Při letu s naší společností už se to nikdy nestane,“ řekl Munoz. Slíbil, že už nikdy si zaměstnanci společnosti nepřivolají na pomoc muže zákona, jako tomu bylo v neděli. „Bylo to systémové selhání,“ dodal.
Dao, který byl po incidentu hospitalizován, zatím podle AP žalobu nepodal, ale jeho právní zástupci se na ni očividně připravují. Požádali již totiž soud, aby aerolinky a město zachovaly všechny důkazy k případu.
Na čtvrtek pak Daova rodina ohlásila tiskovou konferenci, na které chce společně se svými právními zástupci učinit prohlášení k médiím.