V Číně se každým rokem prodají více než tři miliony levných vozů, pro které se používá rovněž výraz "budget". V Číně by také mohl Volkswagen využít při výrobě jednoho ze svých dvou místních partnerů.
Posílit pozici na trzích
Cena nového, levného vozu se má pohybovat v rozmezí od 5000 do 10 000 eur (128 000 až 256 000 Kč). Mohl by se prodávat i jako dodávka, polododávka a malý sedan. Nejmenším a nejlevnějším vozem v nabídce Volkswagenu je nyní Up!, který se prodává za 9850 eur, je ho však možné koupit jen v Evropě a Japonsku. Dvoudvéřový vůz přišel na trh v prosinci 2011 a na letošním autosalonu se má objevit také jako první elektrický vůz VW.
ČTĚTE TAKÉ |
Rozhodnutí o výrobě levného vozu má padnout letos. Automobilka zatím nerozhodla, zda bude mít nový vůz znak VW nebo jinou značku. Hackenberg upozornil, že není ani jisté, zda se model bude prodávat i v Evropě, protože zde by mohl ohrozit jiné levnější značky Volkswagenu, jako Seat a Škoda.
VW se nedaří posílit svoji pozici na trzích jako Indie a jihovýchodní Asie, kde silně roste právě segment malých vozů. Titul nejlevnějšího osobního automobilu světa má nyní vůz Nano, který vyrábí indická automobilka Tata Motors.