Naposledy šéf diplomacie "perlil" v rozhovoru pro sobotní LN, když rozebíral aféru ministerského kolegy Alexandra Vondry. "Měl hned na začátku přiznat, že to neměl pod kontrolou. Hovno měl pod kontrolou," komentoval aféru kolem společnosti ProMoPro.
Svérázné vysvětlení nabídl i na dotaz, zda se Miroslav Kalousek nemstí Vondrovi za řeči o korupci na ministerstvu obrany. "Kdybych o vás šířil, že doma przníte šestiletého kluka, tak by váš článek o mně taky asi nedopadl velice hezky," konstatoval. Zda Kalousek nejedná za jeho zády, komentoval kníže tak, že "nemá na prdeli oči".
Přátelil se s nejrůznějšími typy
Debatu o Kalouskovi závěrem "ozdobil", když se vyjadřoval k jeho přátelství se zbrojařem Richardem Hávou. "Mě celý život vždycky zajímala zoologická zahrada našeho Pána, tak jsem se přátelil s nejrůznějšími typy, i zloději, i kurvami, se vším možným," svěřil se.
Co by mnoha kolegům jen tak neprošlo, to Schwarzenbergovi většina veřejnosti promine, dokonce mu za to přidává plusové body. "Česká společnost, která je hodně plebejská, měla k aristokracii vždy úctu. On je navíc neotřelý, není nafoukaný," myslí si politoložka Vladímíra Dvořáková.
Podle ní Schwarzenbergovi svérázný projev pomáhá, protože se v očích davu dokáže přiblížit k normálním lidem. Z hlediska politického marketingu mu podle Dvořákové jeho vystupování také prospívá. "Pro mě jako politoložku byla šokující rovina 'když se nudím, tak spím'. To ale nadchlo všechny puberťáky – prvovoliče. Ti, když se při matice nudí, tak spí taky," připomíná politoložka Schwarzenbergův předvolební billboard.
Knížeti podle Dvořákové hraje do karet, že je svůj a na nic nehraje. "Billboardy jsou samozřejmě jiná věc, to dělal někdo jiný. On sám je ale přirozený a jeho vystupování není podbízivé," poodkrývá politoložka důvody popularity současného prvního diplomata.
Pozitivní image jedné ze dvou hlavních tváří TOP 09 navíc podporuje a tvaruje šikovný politický marketing, což se u mnoha našich politiků nedaří, protože jsou bez ohledu na svůj charakter tlačeni do určitého způsobu chování. "Političtí marketéři mají tendenci někoho tvořit a pak to nevypadá důvěryhodně," míní Dvořáková.
Jako příklad udává Jiřího Paroubka a jeho chybnou interpretaci jako silného vůdce, který bude razantně rozhodovat. "To chybné rozhodnutí vzniklo krátce po zásahu na Czechteku," připomíná Dvořáková.
Peprné knížecí výroky"Poněvadž ty magory trošku znám, vím, že demonstrace budou pokračovati." "S odpuštěním, když je člověku přes sedmdesát, tak si přiznává, že nemá oči na prdeli." |
Anketa
Který ze Schwarzenbergových výroků je nejlepší?