17. prosince 2016 15:30 Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Německá média přirovnávají dokončování D8 k stavbě nového berlínského letiště

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 7Diskuse
D8 (ilustrační foto) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy D8 (ilustrační foto) | foto:  Dan Materna, MAFRA
BERLÍN Stavba dálnice D8 z Prahy do Německa je podle agentury DPA srovnatelná s budováním nového berlínského letiště, které ani po letech odkladů není kompletně hotové. Délky stavby, kterou se podařilo dokončit až po 32 letech, si všímají i další německá média.

Stavba dálnice D8 z Prahy do Německa je podle agentury DPA srovnatelná s budováním nového berlínského letiště, které ani po letech odkladů není kompletně hotové. Délky stavby, kterou se podařilo dokončit až po 32 letech, si všímají i další německá média.

„Některým pohled na letité staveniště už připomínal berlínské letiště. Jako záplatovaný koberec se během let otevíraly jednotlivé kusy dálnice,“ píše DPA. Připomíná také masivní sesuv půdy, který rozestavěnou dálnici u Litochovic nad Labem zasáhl v červnu 2013 a který její otevření znovu výrazně oddálil.

Otevření nového úseku dálnice D8
Otevření nového úseku dálnice D8

„Mnoho lidí si klade otázku, jestli se taková věc může opakovat i za provozu,“ popisuje náladu v Česku německá agentura, která připojuje ujištění úřadů, že to nehrozí. Zároveň ale nechává promluvit Vladimíra Cajze z Geofyzikálního ústavu Akademie věd ČR, který českým médiím řekl, že kdyby za dálnici nesl odpovědnost on, nenechal by ji postavit na tomto místě.

„Bylo to malé střihnutí pro (předsedu saské vlády) Stanislawa Tillicha. Je to velký zlom pro všechny cestující mezi Drážďany a Prahou,“ píše o dnešním slavnostním otevření posledního úseku server deníku Bild. Také on si všímá doby, kterou stavba trvala, a zpoždění, k nimž na české straně stále znovu docházelo.

Televizní a rozhlasová stranice MDR podotýká, že dálnice bude hned v první den provozu fungovat s omezením na dvoukilometrovém úseku, kde bude provoz sveden do jednoho pruhu z každé strany. I rozhodnutí o zprovoznění posledního asi dvanáctikilometrového úseku padlo podle MDR na poslední chvíli.

Německá média připomínají také náklady na stavbu posledního úseku, které překročily původní plány. Zároveň upozorňují na pozitivní očekávání, která od otevření přímé spojnice mezi Prahou a Drážďany mají němečtí obchodníci.

ČTK
  • 7Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Chybí vám kamarádka?
Chybí vám kamarádka?

Nové kamarádky v okolí najdete na eMimino.cz.