Debata ve stylu Schindler ano či ne mi připadá naprosto nepatřičná. Z nezpochybnitelných morálních důvodů má právo na rozhodující slovo v názoru na tuto bezpochyby kontroverzní osobnost pouze židovský stát. A ten dal své mínění řadou činů jasně najevo.
Byl-li Oskar Schindler hoden izraelského titulu Spravedlivý mezi národy, místa v památníku holocaustu Jad Vašem a pocty nejvyšší, která je pro mnohé z nás nedostižným snem – vlastního hrobu v posvátné půdě Jeruzaléma, znamená to jediné. Byl-li dost dobrý pro Izrael, musí být dost dobrý i pro nás. Jistě, můžeme chtít být „papežštější než papež“, ale měli bychom vědět, že budeme působí trapně.
A docela mimochodem: zná někdo jiný způsob, jak mohl Schindler v tehdejší nenormální situaci zachránit tisíc lidských bytostí, než ten, že „na nich vydělával“?
Byl-li Oskar Schindler hoden izraelského titulu Spravedlivý mezi národy, místa v památníku holocaustu Jad Vašem a pocty nejvyšší, která je pro mnohé z nás nedostižným snem – vlastního hrobu v posvátné půdě Jeruzaléma, znamená to jediné. Byl-li dost dobrý pro Izrael, musí být dost dobrý i pro nás. Jistě, můžeme chtít být „papežštější než papež“, ale měli bychom vědět, že budeme působí trapně.
A docela mimochodem: zná někdo jiný způsob, jak mohl Schindler v tehdejší nenormální situaci zachránit tisíc lidských bytostí, než ten, že „na nich vydělával“?