11. prosince 2012 18:41 Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Nejsem expert přes dopravu. Ale
20 procent ušetřím, věří Stanjura

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 22Diskuse
Zbyněk Stanjura (ODS) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Zbyněk Stanjura (ODS) | foto: MAFRA - Petr Topič
PRAHA 20 procent provozních výdajů ministerstva dopravy. Tolik chce ušetřit budoucí ministr dopravy Zbyněk Stanjura (ODS). Úspory bude hledat ve výdajích za služby a mzdách a hodlá je použít do výstavby dopravní infrastruktury.

Řekl to v rozhovoru pro Český rozhlas 1 - Radiožurnál. Mezi další své priority uvedl přeměnu Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na akciovou společnost ve stoprocentním vlastnictví státu, záchranu železniční společnosti ČD Cargo, která se potýká s propadem tržeb a také vyřešení budoucnosti Státního fondu dopravní infrastruktury..

ČTĚTE VÍCE:

Nový ministr po nástupu do úřadu plánuje nařídit kontrolu současných agend, jejímž cílem bude zjistit, zda některé nejsou zbytné, nebo zda některé agendy nejsou duplicitní. Konkrétní kroky chce představit v lednu.

Nejsem expert na dopravu, připouští Stanjura

Při výběru Zbyňka Stanjury převládly politické aspekty nad potřebou zvolit do čela dopravního resortu osobu s potřebnou kvalifikací, shodli se dopravní odborníci. "Odbornost panu předsedovi klubu ODS chybí," uvedl prezident Svazu dopravy České republiky Jaroslav Hanák.

Stanjura sám uznal, že za experta na dopravní problematiku se považovat nemůže. Šéf dopravců nicméně věří, že Stanjurovo jmenování souvisí s připravovaným plánem na sloučení ministerstev dopravy a průmyslu a obchodu. Předseda poslaneckého klubu má být garantem toho, že sloučení resortů proběhne bez komplikací, dodal Hanák s tím, že sloučení obou resortů pod ministra Martina Kubu, by pro obor dopravy mohlo být přínosné.

Měl by si dát pozor na evropské dotace, říká Moos

Podle Petra Moose z dopravní fakulty ČVUT se bude muset nový ministr soustředit na pět oblastí, které jsou v současnosti největšími problémy resortu. Kromě hledání úspor ve fungování ministerstva by měl dokončit vznik železničního regulačního orgánu, udržet tempo investičních činností - zejména dokončit modernizaci dálnice D1 a dostavbu dalších plánovaných dálničních úseků.

Podle Moose musí nový šéf resortu zajistit i smysluplné vyčerpání evropských dotací na dopravní infrastrukturu v rámci stávajícího programového období a zároveň připravit projekty pro období 2014 - 2020.

Stanjura nahradí Dobeše

Stanjura do úřadu nastoupí ve středu po Pavlu Dobešovi (LIDEM), který na post ministra rezignoval 3. prosince. Oficiálním důvodem, kvůli kterému po něm odstoupení požadovala jeho mateřská strana LIDEM, bylo manažerské selhání při převedení centrálního registru vozidel z působnosti ministerstva vnitra pod ministerstvo dopravy.

Lidovky.cz, ČTK
  • 22Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.