Proč? Protože - píše v záhlaví své reklamy - náš prezident se může mýlit. Tady z nás ale ETA dělá blbce.
Jistě, Václav Klaus se může mýlit. Možná opravdu žádné klimatické změny neexistují, i když takhle razantně to netvrdí ani Klaus. Možná je podíl člověka na nich skutečně zanedbatelný, jak Klaus opravdu tvrdí. Jisté ovšem je, že spíše než proti klimatu Klaus bojuje za spořivost. Právě on byl mediálně zesměšňován za své apely na zhasínání ve sněmovně, právě on vyčítal Alu Goreovi účty za klimatizaci, právě on loni na světové konferenci vyzval k vypnutí klimatizace v obří budově OSN.
Jak tedy vnímat reklamu firmy ETA? Možnosti jsou dvě. Buď se Klaus mýlí a ke globálnímu oteplování skutečně dochází. Pak se ale vystříhejme klimatizací, které ho přiživují. Anebo se Klaus nemýlí a vliv člověka je jen malý. Pak se ale vystříhejme klimatizací s použitím dalších Klausových argumentů: „Zhasínat, přiměřeně vytápět a ještě přiměřeněji chladit.“ Ať tak, nebo tak, propagovat klimatizaci skrze Klause může jen úplný trouba.