17. března 2015 6:59 Lidovky.cz > Zprávy > Dobrá chuť

Bílé pečivo, alkohol a
polotovary. Co nejíst, když hubnete?

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Každá úprava jídelníčku by neměla být utrpením, ale dlouhodobě přijatelnou... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Každá úprava jídelníčku by neměla být utrpením, ale dlouhodobě přijatelnou... | foto: Shutterstock
Existují potraviny, kterým byste se měli vyhnout, pokud chcete shodit přebytečné kilogramy. Nemusí navždy zůstat zapovězené, ale rozhodně byste jim neměli holdovat běžně. „Určitě vynechte bílé pečivo, cukr v ovocných šťávách a sladkostech, alkohol a polotovary,“ radí výživový poradce Petr Mesároš.

Ještě než začnete s dietou, stanovte si cíl, kterého chcete dosáhnout. Smiřte se s tím, že za týden nezhubnete deset kilogramů a vytvořte si reálný cíl, nedostaví se tak zklamání a pocit zmaru, že jste svou vidinu nenaplnili. Během procesu hubnutí zvyšte příjem tekutin. Pijte ale pouze vodu, vyhnete se tak „skrytému“ cukru v džusech, ovocných šťávách a slazených minerálkách. 

Rozdělte si den na menší části a neustále pravidelně jezte, třeba až šestkrát denně. Měli byste předcházet pocitu velkého hladu, který v závěru často vede k nekontrolovanému příjmu potravy a následně může vést i k nadváze nebo obezitě. 

„Metabolismus by měl být v neustálém režimu spalování. Ideální jsou tři hlavní jídla a dvě až tři malé svačiny denně. Ne však smažené, tučné a sladké hlavní jídla. Vynechte taktéž kalorické svačiny jako sušenky, oplatky, dorty, sladké pečivo nebo dokonce chipsy či čokoládu. Nahraďte je čerstvým ovocem a bílým (neslazeným) polotučným jogurtem nebo kefírovým mlékem. Taktéž neslazeným. Pauzy mezi hlavními jídly a svačinami by neměly být delší než tři hodiny. Vynechání řádné snídaně se může vymstít velkým hladem večer,“ radí Mesároš.

„Nezapomeňte na jednoduché pravidlo - hubnutí začíná již při nakupování. Platí dvě základní pravidla. První - nikdy nenakupujte hladoví. Nakoupíte více jídla a navíc ještě kaloričtějšího (sladké, mastné, přesolené). Pravidlo dva - to, co nemáte doma, nesníte,“ doporučuje výživový poradce. 

Červené víno - ilustrační foto.


Během hubnutí zcela vynechte bílé pečivo, alkohol a polotovary ze supermarketů. „Místo bílého pečiva kupujte celozrnné. Obsahuje vysoké množství vlákniny, především té z otrub, která má při hubnutí větší a delší sytící efekt než pečivo necelozrnné. Energie přijatá z celozrnného pečiva se uvolňuje postupně. To je při hubnutí, udržení si váhy nebo při sklonech přibírat jedním z jeho hlavních benefitů. navíc obsahuje množství vitamínů, minerály a nenasycené mastné kyseliny,“ vysvětluje Mesároš. 

apeAlena Pecháčková
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Nejsem perfektní máma!
Nejsem perfektní máma!

Své dítě miluji, ale dávám mu opravdu to nejlepší?