5. května 2010 20:19 Lidovky.cz > Zprávy > Dobrá chuť

Perník a hořické trubičky. České
výrobky se na veletrhu chutí líbily

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Hořické trubičky. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Hořické trubičky. | foto: wikipedia
Úspěch slavili čeští výrobci na veletrhu dobrých chutí Slow Food 2010, který se v německém Stuttgartu konal od 15. do 18. dubna. Představilo se tam 13 firem z ČR, které se zaměřují na výrobu podle tradičních receptur a bez chemických přísad. Exhibici asi 400 vystavovatelů letos sledovalo 65 tisíc návštěvníků. ČR se letos poprvé představila jako partnerská země.

"Znovu jsme si vyzkoušeli, jak naše produkty uspějí na německém trhu. Zajímalo nás, zda se lidé pro naše výrobky vrátí. Mnozí návštěvníci chtěli naše koláčky, chleb a pečivo," řekl Zdeněk Štefan, který se na veletrhu již podruhé představil s pekařskou produkcí. Uvedl zároveň, že spíše než o získání obchodních příležitosti šlo o zjištění poptávky zákazníků.

Představit se na veletrhu mohli mimo jiné výrobci tradičních českých produktů jako pardubický perník nebo hořické trubičky. Účast pro některé regionální producenty je však nákladná. "Pokud to má být prezentace českých regionální výrobků, pak by tam měla být větší podpora od státu," míní výrobce perníků Pavel Janoš.

"Náš perník má stoletou tradici. Vyrábíme ho podle staré technologie. Těsto necháváme zrát několik měsíců, aby se rozložilo koření a veškeré ingredience v těstě. To běžně výrobci nedělají. Těsto míchají ráno a odpoledne pečou," vysvětlil přednosti.

Mezi originálními českými produkty, při jejichž výrobě se dbá na vysokou kvalitu, byly také kozí sýry, jogurty nebo zmrzlina. Českou produkci představovaly také uzenářské výrobky, vejce v biokvalitě, chlazené rostlinné potraviny, vína moravské provenience nebo piva z malých pivovarů.

Účast českých vystavovatelů podpořilo české ministerstvo zemědělství a agentura CzechTourism.

Podle Filipa Sajlera, který se veletrhu zúčastnil jako ambasador regionálních produktů, je Slow Food protiváha průmyslového stravování.

"Podporuje regionální producenty a potraviny. To se přenáší také do gastronomie," řekl ČTK. Upozornil, že německé zákazníky zajímá, jak se produkty vyrábějí. "Čeští zákazníci na to tolik nedbají. Vnímají potraviny tak, jak jsou. Málokdo se pídí po tom, jak vznikají," míní kuchař známý z televizního pořadu Kluci v akci. Podle něj spousta strávníků i kuchařů v Česku neumí docenit význam kvalitních surovin.

Filozofie "slow food" představuje vědomou volbu stravy a svědomitou přípravu. Hnutí Slow Food vzniklo ve světě v roce 1986. V České republice působí od roku 2000. Podle jeho protagonistů jde o pečlivou volbu stravy a svědomitou přípravu. Tento trend prezentují slova: dobrý, čistý a fér.

ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Jste ve městě nová a nikoho neznáte?
Jste ve městě nová a nikoho neznáte?

Na eMimino.cz najdete maminky, které jsou na tom podobně.