Mešita symbolizuje islám a rostoucí počet muslimů mění charakter společnosti v Paříži, Londýně i Berlíně k větší nejistotě. Je ale mešita příčinou, či následkem? Mešita, nepostaví-li se na ulici, funguje třeba v panelákovém obýváku – i tam se mohou scházet lidé plánující útok. Jenže to není případ Brna. Doklady ani indicie pro to nemáme.
Zato máme doklady pro lidoveckou vizi. Podle šéfa jihomoravské KDU-ČSL Juránka se muslimové, kteří tu chtějí žít, mají přizpůsobit místním tradicím. Jak tomu rozumět? Že nemají narušovat sekulární charakter státu, zavádět šaríu, kout pikle? To je normální: Bude-li mešita přitahovat podezřelou společnost, policejně ji sledovat. Bude-li tamní klerik kázat nenávist, vyhostit ho.
Jak se ale mají muslimové přizpůsobit, aby vyhověli místním tradicím podle lidovců? Patrně by se měli cpát bůčkem, zalévat to pivem či vínem a mešitu si zbudovat někde na dvorku jako černou stavbu.
Zato máme doklady pro lidoveckou vizi. Podle šéfa jihomoravské KDU-ČSL Juránka se muslimové, kteří tu chtějí žít, mají přizpůsobit místním tradicím. Jak tomu rozumět? Že nemají narušovat sekulární charakter státu, zavádět šaríu, kout pikle? To je normální: Bude-li mešita přitahovat podezřelou společnost, policejně ji sledovat. Bude-li tamní klerik kázat nenávist, vyhostit ho.
Jak se ale mají muslimové přizpůsobit, aby vyhověli místním tradicím podle lidovců? Patrně by se měli cpát bůčkem, zalévat to pivem či vínem a mešitu si zbudovat někde na dvorku jako černou stavbu.