Proč si jakýsi Charlie Nordholm z Havaje zaregistroval adresu www.facebook.com/princecharles? Možná proto, že je trochu cvok. Anebo proto, aby ji časem výhodně prodal Buckinghamskému paláci do Londýna.
Nám to může připomenout devadesátá léta, kdy si bratr tehdejšího ministra Igora Němce Marek zaregistroval světové značky jako Toyota či Jaguar. Z velikášství, či pro byznys? Tehdy jsme měli odpověď hned po ruce, stejně jako odsudek.
Dnes je doba, kdy Facebook za pouhou čtvrthodinu zaregistroval na půl milionu „Marků Němců“. Co s tím? Na mysl se dere staré úsloví: „V Anglii je dovoleno vše, co není zakázáno. V Německu je zakázáno vše, co není dovoleno. Ve Francii je dovoleno i to, co je zakázáno. V Rusku je zakázáno i to, co je dovoleno.“
Ano, internet šíří do světa anglosaská pravidla. Ceníte si své identity? Tak si musíte pospíšit – anebo zaplatit tomu, kdo si pospíšil víc.