16. března 2015 14:13 Lidovky.cz > Zprávy > Pivo a pivovary

Pivovary Lobkowicz loni
prodaly 894 tisíc hektolitrů

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Podniky Lobkowicz zahrnují sedm regionálních značek, a to Protivín, Uherský Brod, Jihlava, Rychtář, Klášter, Vysoký Chlumec a Černá Hora. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Podniky Lobkowicz zahrnují sedm regionálních značek, a to Protivín, Uherský Brod, Jihlava, Rychtář, Klášter, Vysoký Chlumec a Černá Hora. | foto: Pivovary Lobkowicz
Nebýt exportu, tržby pivovarské skupiny by loni rostly méně, spotřebu v tuzemsku ovlivnilo nepříznivé letní počasí. I díky vývozu se tak hospodaření Lobkowiczů zvýšilo o 3,2 procenta na 1,195 miliardy korun.

Z toho tržby z prodeje piva dosáhly 1,126 miliardy Kč, o 4,7 procenta více než v předchozím roce. Ostatní tržby, které zahrnují tržby z prodeje sladu či nealkoholických nápojů, firmě poklesly o 16,5 procenta. Vyplývá to z předběžných neauditovaných finančních výsledků, které společnost poskytla agentuře ČTK. Firma loni přestala vyrábět destiláty. Tento krok prý souvisí i se zavedením kaucí ze strany státu. Po odstavení sladovny v Protivíně se zvýšily vnitrofiremní prodeje sladu vyrobeného ve sladovně Moravomalt.

Skupina Lobkowicz loni prodala 894 tisíc hektolitrů piva, o 4,7 procenta meziročně více. Firma na tuzemském trhu utržila 887 milionů korun, což v porovnání s rokem 2013 představuje mírný nárůst o 1,1 procenta. Částka získaná za vývoz piva do zahraničí vzrostla více než o pětinu na 239 milionů Kč. Podíl exportu na celkových tržbách skupiny díky tomu přesáhl 21 procent. Klíčovými exportními trhy v roce 2014 byly Slovensko, Německo a Polsko.

Z jednotlivých značek se dařilo především prémiovému ležáku Lobkowicz a pivům Klášter a Rychtář. Úspěch měla také nová piva Respekt z Uherského Brodu a Matouš z Černé Hory. Rostla také poptávka po pivních speciálech. „Rok 2014 byl velmi zajímavý a plný výzev pro celou skupinu, úspěšně jsme dokončili primární nabídku akcií na pražské burze a získali řadu nových akcionářů,“ uvedl Zdeněk Radil, předseda představenstva a generální ředitel společnosti.

Podniky Lobkowicz patří mezi pět největších pivovarnických společností na českém trhu. Zahrnují sedm regionálních značek, a to Protivín, Uherský Brod, Jihlava, Rychtář, Klášter, Vysoký Chlumec a Černá Hora. Skupina v závěru loňského roku navýšila svůj podíl v Pivovaru Rychtář se sídlem v Hlinsku ze 70 na 100 procent.

Nadpoloviční většinu akcií skupiny vlastnil koncem loňského roku prostřednictvím firmy Palace Capital podnikatel Martin Burda. Zhruba čtvrtinovým vlastníkem byl přes firmu Go solar finančník Gregorz Hóta.

ČTK, Lidovky.cz
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.