Ze všeho nejčastěji však vyzdobujeme byt, zásobujeme se potravinami a gruntujeme. To není zrovna znak nějakého duchovního vytržení, lhostejno zda křesťanského či pohanského. Kulturní antropologové by to vysvětlili určitě lépe, vědecky, já si však myslím, že velikonoce takhle dopadly vinou maloobchodu - respektive toho, jak je uchopil marketing.
Protože se rozjímání či půst nedají prodávat, útočí na spotřebitele marketing pohanských rekvizit, čistících prostředků (úklid) a jídla. Cožpak jsou Češi Moravané a Slezané trénovaní v odoláváni reklamní masáži? Nejsou, jak se tedy máme divit, že šůrují a kupují pomlázky. V zahraničí si církve dokázaly své místo na slunci vybojovat. Třeba v Německu jsou od čtvrtka prázdniny a pátek je svátkem, kdy mají obchody zavřeno. U nás bude nákupní horečka pokračovat i o víkendu, Co chudákovi občanovi zbývá, než zůstat i přes svátky spotřebitelem. Když jsou kšefty zavřený, to se to duchovně žije.
Protože se rozjímání či půst nedají prodávat, útočí na spotřebitele marketing pohanských rekvizit, čistících prostředků (úklid) a jídla. Cožpak jsou Češi Moravané a Slezané trénovaní v odoláváni reklamní masáži? Nejsou, jak se tedy máme divit, že šůrují a kupují pomlázky. V zahraničí si církve dokázaly své místo na slunci vybojovat. Třeba v Německu jsou od čtvrtka prázdniny a pátek je svátkem, kdy mají obchody zavřeno. U nás bude nákupní horečka pokračovat i o víkendu, Co chudákovi občanovi zbývá, než zůstat i přes svátky spotřebitelem. Když jsou kšefty zavřený, to se to duchovně žije.