„Byl jsem ohromen různorodostí vystavených děl. Objekty v letošním finále ukazují, jaké možnosti nabízí práce se sklem. I tradiční materiál může dostat nový pohled. Je důležité mít zde v Praze takovouto výstavu; v zemi, která je významná svou sklářskou minulostí a jistě i budoucností,“ komentoval předseda poroty Florian Hufnagl, bývalý ředitel celosvětově největšího muzea designu – Die Neue Sammlung v Mnichově.
Zatímco loni vyhrála tuto mezinárodní soutěž Češka Michaela Mertlová se svými „Dobrotami“, letos se mezi laureáty nikdo z tuzemska neprobojoval.
Letošní první místo získala Tami Ishida (Japonsko) – dílo Cups (Poháry). Její poháry sice působí tradičním dojmem, při bližším pohledu však zjistíme, že se v nich snoubí několik historických i technologických vlivů. Ačkoli práce s tradicí patří mezi ty nejcitlivější, autorce se podařilo zachovat odkaz na tradici a přitom vytvořit něco nového. Její práci charakterizuje perfektní technika a originální barevnost, z díla vyzařuje určitá vznešenost a duchovní energie.
Druhé místo získala Walaa Hamza (Egypt) – dílo Time for Lunch (Čas oběda). Tento důvtipně prezentovaný košík se skleněnou čerstvou zeleninou je všední, a přesto naprosto neočekávané dílo. Dobře zvolené materiály společně s technikou pâte de verre vytvářejí skvělou kombinaci „chuti“ skla a příležitost k poškádlení přátel.
Třetí místo získala Chieko Sasaki (Japonsko) – dílo Iridescent Clouds Dragon (Duhový oblačný drak). Drak je mytologickým zvířetem a stejně působí i tento objekt. Je nadčasový, jako by pocházel z minulosti a současně byl výrazem budoucnosti. V tomto díle je cosi oslavného – ukazuje a zároveň i přenáší radost z řemesla na všechny ostatní.
Zobrazit celou fotogaleriiProhlédněte si pohodlně všechny fotografie |