Tamní ministr vnitra Robert Kaliňák a vedení policie si od toho slibují, že slovenské silnice budou brzy tak bezpečné jako ty v Rakousku nebo v Německu. Nebudou.
Stačí se podívat na statistiky dopravních nehod. Na nejhorších příčkách jsou v nich postkomunistické země. Nejen proto, že máme horší silnice, mizernější auta, ale také proto, že máme úplatnější a línější policisty.
Slovenský ministr Kaliňák současně se vstupem nového silničního zákona v platnost uvádí do činnosti speciální antipirátské jednotky vybavené nejlepšími vozy a sledovací technikou. Ale především složené z lidí, které prý oni piráti silnic už neukecají, na které nebudou platit „telefonní čísla významných lidí ve městě“ a jež člověk neuplatí. Čímž současně ministr přiznává, že na ty ostatní policisty podobné postupy platily.
V zemích, jako jsou naše, kde slouží úplatky za pokuty k vylepšení příjmů dopravních policistů (jsou země, kde kvůli nim lidé k policii nastupují), zvyšování výšky pokut řidičům nepomůže. Tedy myslím bezpečnosti dopravy. Dopravní policisté to jistě vítají. Protože s výší možné pokuty roste výška úplatku. O bodech nemluvě, že.
Pokuty nestačí
Šedesát eur za cokoli, šest set padesát za velký přestupek a třináct set za exemplární porušení pravidel. Tolik se platí od včerejška na slovenských silnicích.
Ilustrační foto foto: ČTK
Překvapení ve schránce: daň z nemovitosti vzroste i násobně. Víme, kolik si připlatí v konkrétních městech
Kelímek od jogurtu: mýt, či nemýt? Řada lidí stále tápe, co a v jakém stavu patří do tříděného odpadu
Matka oběti: mluvila jsem s blízkým vraha. Lenka Šimůnková hledá odpovědi na to, co se stalo na filozofické fakultě
Armáda kupuje nová nákladní auta, už to ale nebudou kopřivnické Tatry. Nahradí je vozidla značky Volvo
V matematice je vidět zhoršení. Velký problém dělala úloha se švadlenami, říká šéf Cermatu po přijímačkách na SŠ
RECEPČNÍ
Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat:
30 550 - 30 550 Kč